Gå til innhold

Iphone skades lett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huh, stikk i strid med mine erfaringer. Min stakkars telefon har måtte tålt det meste, alt fra fall fra bil i fart (det var ikke meg, men en ... bekjent) til en tur under rennende vann - ingenting har tatt knekken på den så langt. Så for meg kom dette svært overraskende, så om det var et "No Shit"-bilde verdig vet jeg ikke helt :p

Lenke til kommentar

Hehe, tenkte faktisk på det samme bilde som du posta i begynnelsen av tråden, KoffeinKanin. :p

En stor andel av fallskadene skjer ifølge rapporten etter at telefonen har falt ned av et bord når den vibrerer for innkommende anrop.

Mmm, mobil er forbruksvare, uansett hvor dyr den er (virker det som). Skulle trodd at flere behandler slikt elektronikk med like mye forsiktighet som f.eks. en god flaske cognac. Plasser aldri XO'en på kanten av bordet, da må du nesten forvente tårer. Er vel en fin regel som passer til alt mulig annet rart...

Lenke til kommentar
Hehe, tenkte faktisk på det samme bilde som du posta i begynnelsen av tråden, KoffeinKanin. :p

En stor andel av fallskadene skjer ifølge rapporten etter at telefonen har falt ned av et bord når den vibrerer for innkommende anrop.

Mmm, mobil er forbruksvare, uansett hvor dyr den er (virker det som). Skulle trodd at flere behandler slikt elektronikk med like mye forsiktighet som f.eks. en god flaske cognac. Plasser aldri XO'en på kanten av bordet, da må du nesten forvente tårer. Er vel en fin regel som passer til alt mulig annet rart...

Mobiler er lagd for å ta med seg rundt, det er ikke dyre cognac-flasker. Derfor bør de tåle litt, det er i praksis så godt som umulig å ikke utsette en mobil for et fall eller fukt i løpet av levetiden.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har en sony ericsson W810i og den har gått i bakken flere ganger, men er fortsatt like hel. Mobiltelefoner bør nok tåle et par fall i bakken uten å bli ødelagt. Ikke spesielt å glippe noe en holder i hånden.

Men stort sett så har den vært i et futteral når den har falt, og den hjelper nok mye på i forhold til å dempe fallet.

Egentlig så skulle alle mobiler vært sertifisert for fall fra 2 meter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skulle til å kommentere at dette hørtes rart ut for en stund tilbake, da jeg har mistet min iphone utallige ganger uten at noe har skjedd. Men her om dagen så glapp jeg den, og den gikk i bakken fra en liten halvmeter, og vips, helt knust skjerm. Har hatt den i 1.5år, så var vel som forventet. Blir noe med android nå tror jeg.

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Hadde nok vært billigere å bare lage den mer solid.

Hvordan foreslår du at man lager herdet glass mer solid?

De klarer da lage glass som preller av kuleskudd, så tviler på at det ikke er mulig og lage glasset på iphone mere solid.. men sikkert ikke til samme prisen. :)

Lenke til kommentar
Hadde nok vært billigere å bare lage den mer solid.

Hvordan foreslår du at man lager herdet glass mer solid?

De klarer da lage glass som preller av kuleskudd, så tviler på at det ikke er mulig og lage glasset på iphone mere solid.. men sikkert ikke til samme prisen. :)

håper for Guds skyld at vi ikke får glass som er tykt som skuddsikkert glass på

iPhone. Stor skjerm og tynn iPhone har sine tradeoffs.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...