Mipp Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Etter ganske mange "kritiske" tilbakemeldinger i tråden min "spisedag ødelegge?" har jeg bestemt meg for å prøve én uke hvor jeg legger om kostholdet for å se hvordan det går. Vil gjerne gå ned noen kilo, føler at det er det som er idealvekta mi (altså det jeg veide før jeg begynte på vgs og la på meg 6 kilo på grunn av alt for mange muffins i uka..). Jeg er 17 år, 158 cm høy og veier 49-50 kilo. Jeg er asiater, så ikke "ta helt av" ved at jeg skriver at jeg vil ned noen kilo, for jeg vil gjerne ha den "passformen" jeg passer best til. Løper 6 km 2 ganger i uka, og går 6 km 1-2 ganger i uka. Jobber også nesten hver dag, hvor jeg står i en disk på en bensinstasjon i cirka 6 timer. Jobber fra 16-22. Mandag - fredag + søndag, sånn cirka 1500 kalorier: Frokost: 2 knekkebrød Lunsj: 2 knekkebrød Mellommåltid: en banan Middag: cirka 700 kalorier. Høres kanskje mye ut, men spiser sammen med hele familien i sommerferien, og da er det ikke så lett å få det på "lavkalori". Jobb: 4 knekkebrød (trenger ikke mer siden jeg spiser middag rett før jobb) Kveld: 3 knekkebrød Dette var sånn cirka, det er egentlig selve kalorimengden jeg lurer på er god nok. Spiser masse grønnsaker til middagene, og frokosten og lunsjen erstattes ofte med omelett av eggehvite og cottage cheese, eller cottage cheese og eple for eksempel. Det ser også kanskje ut som at jeg spiser lite til frokost/lunsj, men det er fordi jeg våkner sent når jeg har seinvakt, og da er det ikke lenge til middag som er ferdig kl. 1500. Lørdag, cirka 2200 kalorier: Frokost: 2 knekkebrød Lunsj: 2 knekkebrød Middag: 600 (kyllingfilet + boilinbag fullkornsris) Jobb: 4 knekkebrød Kveld: 3 knekkebrød Kos: godteri/sjokolade til cirka 1000 Tror dere at det er mulig å gå ned et par kilo med denne planen? Altså at jeg ligger på 1500 daglig, og litt over 2000 en dag i uka? Regnet ut gjennomsnittelig kaloriinntak med denne planen, og havner da i 1600 kalorier hver dag. Det vil si at jeg har cirka 400 kalorier underskudd gjennomsnittlig hver dag, og det er vel greit? Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Jeg antar at du er jente (?). Vet du hvor mye kcal du har spist i det siste? Lenke til kommentar
Mipp Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 Jeg har spist 1200 daglig, og rundt 2500 én dag i helgene. Etter en stund hadde jeg gått ned litt, og har litt igjen for å nå idealvekta mi. Plutselig gikk jeg opp 1,5 kilo, og jeg fikk høre at kanskje forbrenningen min begynte å synke? Veit ikke (hva kan være grunnen?) og har tenkt å prøve med 1500 kcal daglig, pluss en dag i uka hvor jeg har cirka 2200 kalorier. Høres det mye ut? Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Om vekta plutselig har hoppet opp 1,5kg over natta, så er det vannsamling. Det kan være i forbindelse med menstruasjon, salt mat, varme, sykdom +++ Lenke til kommentar
Mipp Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Om vekta plutselig har hoppet opp 1,5kg over natta, så er det vannsamling. Det kan være i forbindelse med menstruasjon, salt mat, varme, sykdom +++ Ok, litt lettelse, men det skjedde ikke rett over natta. Eller, det vet jeg ikke siden jeg veier meg bare én gang i uka. Lenke til kommentar
FemmeFatale_ Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Synes det kostholdet der ser rimelig bra ut, eneste du kan gjøre er å bytte ut det godteriet du spiser på lørdager med noe druer eller jordbær eller lignende, helt til du finner din passform, da kan du begynne å spise godteri på lørdag. Du burde også variere mellom å løpe to eller tre ganger i uken, og også løfte litt vekter, ta mageøvelser etc. Det er nemlig bevist at de med større muskelmasse forbrenner mer! Lykke til! Lenke til kommentar
eleganten Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Du burde også variere mellom å løpe to eller tre ganger i uken, og også løfte litt vekter, ta mageøvelser etc. Det er nemlig bevist at de med større muskelmasse forbrenner mer! Sier egentlig seg selv. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Men for å øke muskelmasse må du ha kalorioverskudd og muskler kommer til å øke din vekt enda mer. Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 For det første så er det håpløst å henge seg opp i vekta på den måten. Jeg regner med at hun ønsker å se tynnere og strammere ut? For det andre så kan nybegynnere innen styrketrening fint bygge litt muskler i kaloriunderskudd Lenke til kommentar
Mipp Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg har ingen planer om å se ut som en muskelbunt, så jeg vet ikke om du kan kalle meg "nybegynner innen styrketrening" når jeg i utgangspunktet ikke har noen planer om å bygge muskler. Vil bare få litt strammere mage, vil ikke ha noen sixpack. Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Slapp av, du vil aldri bli noen muskelbunt på 1500kcal uansett hvor tungt du trener Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå