makila Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Heisan! Er veldig utdatert på hva som er bra på kompaktkamera fronten om dagen. Som emnetittelen sier, ønsker moren min et lite og hendig kamera. Jeg tror størelsen har en del å si, så det bør være fin størrelse på det. Hun hadde visstnok vært på elkjøp en tur og fått anbefalt Ixus 100. Noen erfaringer med det? Lite og rimelig kamera er det i hvertfall. Men jeg er alltid skeptisk til elkjøp, lefdal, expert og slike kjeder. Der informeres kunder om MYE tull. Men altså, kompakte kameraer til under 2500 kroner er det jeg er på jakt etter. Noe som er veldig mye bedre enn noe annet om dagen? Bildekvaliteten ute i lyset, samt hvordan det er å bruke har alt å si. Hvordan menyene ol. er lagt opp er ikke spesielt viktig, da jeg har en mistanke om at hun svært skjeldent endrer på ISO, lukkertid osv. Jeg tror ikke det har noe å si for henne om objektivet kommer ut av huset eller ikke ved bruk... Men det hadde vel vært en fordel om det gjorde det, for bildekvaliteten sin skyld. Håper jeg tok med de fleste kriterier her nå. Takker på forhånd Marius Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Mamma kjøpte seg en Ixus 75 for et (eller to?) år siden som hun er knallfornøyd med. Det er fint lite kamera, enkelt å betjene og det lager sånne litt-over-the-top-farger som foreldre liker. Regner med at de andre Ixus'ene er tilsvarende, bare med litt andre spesifikasjoner. Det finnes ikke noen dårlige Canon Ixus, og det er ingen tilfeldighet. Lenke til kommentar
makila Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 Regner med at Ixusen er bra. Noen som har vært borti Ricoh CX1? https://prisguiden.no/product.php?productId=108566 Relativt nytt kamera med fine specs. Noen som har noen tanker? Jeg vet det er mange som kjøper Canon/Nikon for "det er best"... Kan være litt fanboy på enkelte ting jeg og, men på fotoutstyr så ser jeg heller bort ifra det. Så bare kom med forslag, de tas opp til vurdering alle sammen Lenke til kommentar
makila Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 Kan bare opplyse om at det endte med kjøp av et Ricoh CX1. Rålekkert kamera i hvertfall. Har ikke fått sett noe særlig på det selv, men gleder meg til å se hva man kan få ut av dette. Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Timestilbud på Elkjøp på onsdag. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...&scid=10713 Casio er meget gode kamera. Lenke til kommentar
makila Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 Hehe, som sagt så har hu mor vært ute å handla kamera. Men takk for tipset, kanskje jeg skal ta en titt på det selv, som et lite ekstrakamera ved siden av D80'n. Noen som har erfaringer med Casia kamera? Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Hehe, som sagt så har hu mor vært ute å handla kamera. Men takk for tipset, kanskje jeg skal ta en titt på det selv, som et lite ekstrakamera ved siden av D80'n. Noen som har erfaringer med Casia kamera? Så ikke det med en gang, har selv erfaring med en relativ gammel modell som min mor nå har overtatt. Bildene på det kameraet er utrolig fine men det kostet også en del. Modellen tror jeg var Casio Exilim z750, vil tro at tilbudsmodellene på Elkjøp til 600 kr gir minst like bra bilder som mitt gamle kamera. Hvis du er intressert kan jeg godt legge ut noen bildeeksempel men er ikke helt sikker på hvordan jeg legger ut bilder. Edit: Vil nevne at blitsen på z750 var utrolig treg til å lade seg, ellers ikke noe negativt å si. Endret 6. juli 2009 av Nasciboy Lenke til kommentar
makila Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 Okei, hadde vært konge det. Når du skriver et innlegg trykker du på "bla gjennom", i kategorien "vedlegg" under, også trykker du last opp. Da vil du kunne trykke på en knapp ved siden av fila du lasta opp og velge å legge ut link til den i innlegget ditt. Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Oversiktsbilde av Ålesund er tatt med Exilim Z750 mens bilde fra Hellas er med Exilim Z50, husker ikke helt forskjellen på de. Det eneste jeg vet er at jeg var såpass fornøyd med Casio at jeg eide flere av de. Beklageligvis tenkte jeg meg ikke helt om for jeg har jo flere bilder som jeg ikke kan legge ut på grunn av at det er personer i de. Edit: Ser ut som om bildene originalt på PC-en er en del skarpere, trodde ikke jeg mistet så mye kvalitet på å forminske de. Uansett tror jeg ikke du blir misfonøyd med en av de kameraene til 599 kr som sikkert klarer bedre bilder enn dette. Endret 6. juli 2009 av Nasciboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå