FranzJosef Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Hva slags bildekvalitet kan jeg forvente her? Finnes det kun såkalte sniktitt-tester? Ikke noen fullverdige tester? Hva slags filformat lagrer den video i høyeste kvalitet? Ser det står flere forskjellige formater, men ofte så er de hendige formatene kun i lavkvalitet. Lenke til kommentar
MortenAndreas Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Hva slags bildekvalitet kan jeg forvente her? Finnes det kun såkalte sniktitt-tester? Ikke noen fullverdige tester? Hva slags filformat lagrer den video i høyeste kvalitet? Ser det står flere forskjellige formater, men ofte så er de hendige formatene kun i lavkvalitet. Jeg vet ikke helt om det er for sent å svare, men svarer alikevel Kjøpte kameraet idag.. Syns det er KJEMPE bra. Zoom funksjonen er helt syk.. Hva slags kvalitet du kan forvebte.. Hmm, vanskelig å svare på det, Kan laste opp noen bilder etterpå, Har en video på youtube der jeg tester kameraet i Oslo.. søk på Casio Exilim EX-H10 HD Video Test, så finner du den på PC'n kommer video filene opp i .AVI format.. 720p HD, blir vel 24 FPS eller noe.. Men som sagt, laster opp noen bilder etterpå.. Anbefaler deg å kjøpe dette. Lenke til kommentar
ragive Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Hentet dette kamraet på posten tirsdag Har ikke fått muligheten tilså mye prøving ennå. Så langt må jeg bare si at jeg lar meg imponere. Sjekket opp videoen på "Youtube" og ser fram til helga da det blir mere tid til utprøving. Mener at jeg allerede kan si "anbefales". Suverent suplement til en som fra før er opphengt på speilrefleks. Lenke til kommentar
virtua_ Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hei! Jeg lurer litt på hvor tykt kameraet er? I forhold til andre kompaktkameraer, har du mulighet til å poste bilder av tykkelsen? Passer det greit ned i en bukselomme f.eks.? Takk for informasjonen! Lenke til kommentar
twarken Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Hva er max antall GB en kan ha i minnekortet? 4? 8? 16? Kan en bruke SDHC? Lenke til kommentar
kuami Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Bestilling foretatt på Elkjop.no Billigste plass med 2774.- ferdig levert. Ble lynforelska etter å ha flørta med TZ7 og andre... Men prisen ble avgjørende. 800.- billigere enn tz7. Lite anmeldelser ennå da kameraet er helt nytt. Finnes en tysk test som visstnok skal være bra. Men ser at du kan stort sett ikke gjøre direkte dårlige kjøp av et merkekamera...detaljer som skiller. Gleder meg til en test...og husker jeg det skal jeg skrive litt her. http://www.digitalkamera.de/Testbericht/Ca...X_H10/5818.aspx Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Hmm...interessant lesning! Jeg har vært utrolig spent på dette kameraet i to måneder nå. Hundrelapper fra eller til spiller ingen rolle, vil ha aller beste kombinasjonen av zoom-kompakt-funksjoner-video-bra bilder. Om det så hadde kostet 5-6000 spiller ingen rolle. Så på både Casio Exilim EX-H10 og Panasonic TZ7 (som er de klart heteste kandidatene i klassen) gjennom et glassmonter. Ble overrasket over hvor like de var i str, har lest at Casio Exilim EX-H10 skal være klart tynnere og mer kompakt enn andre. Vil si de stiller helt jevnt der, ubetydelige forskjeller i så fall. De som for meg taler pro Casio Exilim EX-H10 er at video tas i .avi først og fremst. Hvis man i Panasonic TZ7 må redigere eller konvertere standardfilene for at de skal kjøres enkelt av et filmprogram (VLC, Windows media player el.l.) så er det et så stort minus at jeg styrer unna. Dernest er den suverene batteritiden også et enormt pro. Usikkerhet på kvalitet på bilder og foto, ikke lest noen tester. Pro Panasonic TZ7 er at zoomen er 12 x i stedet for "bare" 10, det er jo faktisk en del forskjell. Der har jeg lest masse tester og VET at bilder og video holder høy kvalitet. Hva med ladefunksjon? Jeg er uenig med mange tester som mener det er en FORDEL med ekstern ladning av batteriet. Jeg mener det er en klar fordel om kan plugge i kabel rett i kameraet for lading, jeg ser for meg at man da kan raskt klatt-lade batteriet opp litt om man vil være sikker på at det holder når man skal på tur. hvis vi tar utgangspunkt i .avi-filer, hvor mange minutter får man plass til på minnekortet. F.eks. per GB ? Og hvor mange bilder i høyeste kvalitet på 12 megapixler? Endret 20. juli 2009 av FranzJosef Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) TZ7 kan zoome optisk når man filmer noe som gjør at jeg vipper mer mot det. Endret 20. juli 2009 av Durochris Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Det er en fordel, men neppe veldig viktig for meg. Og da forstår jeg at man må herje og styre med å konvertere filene, hvis man ikke velger formatet motion-jpg. Dette formatet kjenner jeg ikke, spiller alle vanlige spillere av dette formatet? VLC, windows media player el.l? Blir filene mye større? Kan de fortsatt kalles HD-kvalitet? Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Sanyo VPC-HD1010 Er vel også en konkurent, den har en optisk zoom på 10x og filmer i Full HD! Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg tok sjansen på å kjøpe Casio Exilim EX-H10 i dag, selv uten å fått lest noe særlig med tester. Så vi satser på at den gjør jobben. Noen som har funnet noen kameraveske som funker bra til dette? Man skal jo ha god dybde, samtidig være en kompakt veske uten for mye polstring. Man skal jo beholde de kompakte fordelene kameraet har. Jeg foretrekker velcro (borrelås) for raskest tilgang til kameraet. Det aller gunstigste er i tillegg å ha muligheten til å klipse lokket på veska fast når man vet kameraet ikke skal brukes på en stund. Glidelås blir altfor tungvint og gir ikke lett tilgang til kameraet raskt. Lenke til kommentar
Repvik Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Jo, jeg kjøpte denne i Tenerife på Visanta. En god allrounder, men dog middelsmådig batteritid på min. De har sikkert bytta innmaten Lenke til kommentar
twarken Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Er det ingen som vet hva max antall GB en kan ha i minnekortet? 4? 8? 16? Kan en bruke SDHC? Skal kjøpe kameraet og minnekort i samme slengen. Følger det med beskyttelsesfutteral til kameraet? Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 ps.no sa max var 16 GB, futteral følger ikke med og jeg lurer veldig på hva slags de har kjøpt de som har funnet noe som passer... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
kuami Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Første test ut....ikke den aller beste karakteren, men Recommended holder da vel. http://www.photographyblog.com/reviews/casio_ex_h10_review/ Kamera i hånden nå og det er et kompakt og flott utseende. - Skjermen på 3" holder i massevis(ikke her bildene skal vises fram..) - Viiid vinkel. Med 24mm vidvinkel trenger du ikke å flytte så mye på deg når bildene skal taes. - Zoom er også meget bra(10X). Trenger strengt talt ikke med enn dette da...den er litt vel rask kanskje. - Enkle menyer med Casio sin BEST SHOT funksjon som en enkel veiviser til forskjellige scenery. - Ikke testet mange bilder ennå, men MYE bedre enn mitt 3 år gamle EX70z(ingen målestokk...) - God lysfølsomhet innendørs, men litt "fargede" bilder(Rød blir rødere/rødorange). Instillinger... - Enkel start på videofunksjonen. Testet, men mitt sd kort var for tregt til å få flyt i filmen. (Klasse 2 kort Apacer) - For å få god kvalitet på video MÅ du ha klasse 4 kort eller mer. HD tar mye plass og det er store mengde data som "flyttes". Så langt er det ingenting som tyder på at ikke dette er et solid og bra kamera. Endret 24. juli 2009 av kuami Lenke til kommentar
twarken Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Hva er klasse 4 minnekort? Kan du linke til et eksempel? Lenke til kommentar
kuami Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Hva er klasse 4 minnekort? Kan du linke til et eksempel? Det forskjellig hastighet og kvalitet på disse kortene. De billigste kortene til feks 60-100 kr er helt greie kort til vanlige kompaktkamera. Men mange nye kamera nå har opptaksmulighet i HD kvalitet og det betyr at det settes større krav til overføingshastighet. Bruker du et vanlig minnekort til HD så vil det hakke osv. Se denne forklaringen: http://www.wisegeek.com/what-are-sdhc-cards.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital_card Eksempel på Sdhc klasse 2 fra SanDisk: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=86979 Eksempel på klasse 4 kort: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=92330 Eksempel på klasse 6 kort: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=103339 Lenke til kommentar
twarken Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Takk for god info! Er http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2087013 et class 2 eller class 4? Tenker å bestille et slikt. Endret 24. juli 2009 av twarken Lenke til kommentar
kuami Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Takk for god info! Er http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2087013 et class 2 eller class 4? Tenker å bestille et slikt. Dette er et klasse 4 kort. Ingen problemer med hd video etc... Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå