Gå til innhold

Billig reise til Amsterdam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fly til Dusseldorf med Ryan Air for kr. 99 så tar du toget til Amsterdam derfra, det tar ca 2.5 timer. Usikker på hva toget koster men det er billig.
Bare et par små problemer der:

-Ryanair flyr til Weeze, ikke Düsseldorf.

-Du får ikke fly med Ryanair for bare 99kr hver vei slik de annonserer nå, de har flere gebyrer som ikke er med på forsiden.

-Du må ta buss fra Weeze flyplass til Weeze jernbane.

-Bare morgentoget 5:17 fra Amsterdam har 5 togbytter, koster 78 Euro og det kommer ikke tidsnok til å rekke innsjekkingen på Weeze så du må overnatte der.

Tror ikke jeg ville tatt Ryanair til Weeze om jeg skulle til Amsterdam...

Lenke til kommentar

Eh ,nei jeg gjorde jo dette i påska. Landa på weeze. Jeg fikk flybillett til 99kr hver vei. Tok toget fra Weeze til Amsterdam. Det kosta 30 euro en vei. Jeg rakk fint tilbake til innsjekking, på søndag. Togstasjon ligger 5 min fra Weeze flyplass så....For å rekke tilbake til Weeze tok jeg buss fra amster ca 30 euro. Jeg og venner gjør dette i allefall en gang i året. Men klart litt kronglete er det, men man kan stoppe i Nijmegen feks som er verdt stoppen.+ DEt er mange andre muligheter å komme seg til Amster. Og fra Amster til Weeze tidsnok for innsjekking. Det er en buss fra Amsterdam som går 0830 da er du på weeze 1200 tidsnok for innsjekk!!!! robertaas dine info er jo dårlige/utdatert??

Endret av stianskj
Lenke til kommentar
Og fra Amster til Weeze tidsnok for innsjekking. Det er en buss fra Amsterdam som går 0830 da er du på weeze 1200 tidsnok for innsjekk!!!! robertaas dine info er jo dårlige/utdatert??
Jeg tviler ikke på at du klarer å være på Weeze flyplass 12:00 på søndag. Det dumme er bare at i perioden juli og august som tråden gjelder har flyet da allerede landet på Torp.

Jeg vil anbefale at du sjekker din egen info for å se om den fremdeles stemmer i juli og august.

Lenke til kommentar

Du kan også ta toget fra amsterdam til nijmegen kl 0607 da er du der 0843 derfra til Weeze tar 40 min. altså da er du på weeze 0923. DA REKKER DU FLYET! Uansett hvilken dag du reiser til WEEZE. Greit? Blir veldg mye billigere(men tar langre tid samtidig som man opplever mer av Holland. Som sagt jeg og andre kompiser gjør dette ofte så vi VET.

Denne reisemåten passer jo best for de som skal reise 5+dager. Skal man være 1-3 dgaer i Amster flyr am direkte.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg har satt opp ganske mange reiseruter og denne er absolutt ikke å anbefale.

1. Avfart søndag kl. 6:07 fra en fremmed by er ikke å anbefale, man må stå opp ubehagelig tidlig, man får ikke tid til frokost og må som oftest ta taxi for å rekke det.

2. Det er mulig å kjøre fra Nijmegen til Weeze på 40 minutter, men de to selskapene med flybusser som flyplassen lister opp tar lengere tid og korresponderer ikke med toget. Den først kommer til flyplassen 10:10. Selvsagt kan det være en buss som er enda raskere og som korresponderer bedre med toget, men når man reiser må man alltid beregne at det kan oppstå forsinkelser og man må beregne noen minutter til å orientere seg og komme seg av tog og på buss.

3. Ryanair krever at man skal være klar på gaten minst 30 minutter før avgang, altså 9:20. Og før det må man altså komme seg gjennom sikkerhetssjekk og gå til gaten og da holder det ikke å ha en beregnet ankomst til flyplassen 9:23. Husk også at man alltid må beregne inn til forsinkelse for alle transportmidler.

Jeg skjønner at dere tidligere har klart dette med en senere avgang, men nå får dere altså problemer.

Med fly, buss og tog kommer turen etter hva jeg kan se på 1000-1200 kr. Det er altså ikke stort å spare. Og rekke man ikke flyet blir det i alle fall plutselig veeeldig mye dyrere.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Vel, vel gjorde dette sist 19 juni 2009. Det gikk jo meget knirkefritt, skal gjøre det igjen den 17 juli.

Vi brukte langt under tusen kroner Oslo Amsterdam tur retur. Men du Robert er jo så flink til å søke så det jeg sier stemmer nok ikke likevel.:). Forresten går flyet fra Weeze 1055 på feks mandag, og ennå senere andre dager. Da holder det godt å være på weeze 0923, skulle man tro...Skjønner ikke helt stresset med å reise tidlig på morran fra en fremmed by.

Endret av stianskj
Lenke til kommentar

Det var du som trakk frem søndag så jeg regnet med at det var det du mente. Hverdager burde turen være mulig å gjennomføre. Bare tog og buss vil da komme på ca. 600 kr og fly får man akkurat nå nede i 200 kr.

Så det skulle være mulig å spare 200 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...