Caliber Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Hei. Jeg kjøpte for ca. en uke siden et tamron 90mm makro objektiv hos japanfoto i Trondheim. Etter å ha testet objektivet et par dager ser jeg klare tendenser til kromatisk aberasjon. Etter å ha rådført meg med andre eiere av objektivet og sjekket ut en del tester på nettet, ser det ut til at mitt eksemplar presterer ganske mye dårligere mht. CA enn det som er "vanlig" for denne modellen. Jeg har derfor vært i kontakt med kundeservice, og fått beskjed om å stikke innom en av Oslo-butikkene (hvor jeg bor). Mitt spørsmål er da til dere som har byttet et objektiv før hos japan foto; hvordan foregår dette? Leverer jeg inn objektivet for at det skal testes eller får jeg sannsynligvis et nytt et over disken? Skal på en hyttetur den kommende helgen og hadde vært flott å ha med meg makro'en. Noen erfaringer? Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Så det siste svaret ditt, kan være "normalt" på full åpning: Mener å huske at det blir nesten helt borte om du stopper ned til f/4. På f/2.8 (som bildet ditt er tatt med), er det "helt normalt". Har ikke fått sjekket mine bilder, men er nok neppe tatt på full åpning, så det kan høres logisk ut. Prøver alltid å blende ned en del, ellers blir som regel dybdeskarpheten helt ubrukelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå