Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Sitter her foran maskina og gliser fra navle til skrotum da jeg endelig har tatt steget og blokkert følgende websider på datamaskina mi! - www.dagbladet.no - www.db.no - www.vg.no - www.aftenbladet.no Har konkludert med at jeg har kastet bort altfor mye tid på ovennevnte sider de siste 5 årene! Surfer innom med forholdsvis korte intervaller når jeg sitter å jobber el. forsøker å gjøre noenlunde fornuftige saker og ting... Disse sidene representerer i utgangspunktet bare boss og lavmål nevertheless! Nå ser jeg frem til en friere og gladere hverdag basert på RSS-nyheter fra noenlunde seriøse kilder (så slipper man å surfe innom hele tiden for å sjekke om det har kommet noe nytt) :-) Lite selvdisiplin sier dere? JEPP svarer jeg /TH Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Blokkert på hvilken måte om jeg får spørre? Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Fantastisk enig. At de har kommet med kommentarfelter i de siste årene har bare gjort vondt værre. Aner ikke hvor mange timer jeg har kastet bort med å diskutere med enkelte individer der, når faktum er at det hadde vært lettere å snakke en murvegg til fornuft. editbtw: hvilke seriøse kilder har du i tankene? Endret 24. juni 2009 av Ducktoy Lenke til kommentar
Kris Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Sikkert sånn at det er umulig å komme inn på de sidene fra den pc-en. Blokkert på hvilken måte om jeg får spørre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Blokkeringsmetode (OS-X): Lagt til følgende i .hosts: 127.0.0.1 www.dagbladet.no 127.0.0.1 www.vg.no etc ... Dette fører til at man blir re-rutet til "egen maskin" når man forsøker å gå inn på nevnte sider, og man får følgelig feilmelding. Når det gjelder "seriøse kilder" gjelder dette først og fremst Morgenbladet (kjempebra ukeavis - må dog abbonere). Ellers hadde jeg håpet at Aftenposten skulle ha noe bra å komme med, men føler at den blir mer og mer tabloidisert a.la. de blokkerte sidene... Føler ellers en del "rss-blogger" jeg føler holder høyt nivå: Pharangula, Discover, Bad Science, Seed Magazine & Richarddawkins.net :-) /TH Endret 24. juni 2009 av Slettet-EkRmMDKFIU Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 haha enkelt og effektivt forsåvidt Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Nå har jo VG.no 3 forskjellige IP'er å komme seg inn på. DB 2 og ap.no også 2. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Hvilke tre har VG? VG.no VerdensGang.no ??? Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Nå har jo VG.no 3 forskjellige IP'er å komme seg inn på. DB 2 og ap.no også 2. Dagbladet har to forskjellige DNS-navn, men samme ip-adresse såvidt jeg har fått med meg. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Hvilke tre har VG? VG.no VerdensGang.no ??? Ta en tracert mot vg.no og www.vg.no Vet dette grunnet at min arbeidsplass hoster disse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå