vertho Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Hei. Jeg tenker å kjøpe en AMD Athlon II X2 250 prosessor, og trenger samtidig et nytt hovedkort. Kikker hovedsakelig på 780G+ HK, synes 790 blir litt dyre. Er det noen som har noen anbefalinger på HK til denne prosessoren? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 synes 790 blir litt dyre. I såfall kan 770/SB710 chipset være et alternativ (hvis du skal ha DDR3 ram, vel og merke) Finns for øyeblikket to hovedkort av denne typen tilgjenglig; Gigabyte GA-MA770T-UD3P MSI 770-C45 Lenke til kommentar
vertho Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg kommer til å gå for DDR2 Ram denne gangen. Men takk for tipset! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Bør iallefall gjøre grundig web-research hvis du har tenkt å bruke denne rykende ferske AM3 45nm Athlon'n på et AM2+ hovedkort. Har bl.a. sett noen hevde at man må flashe Bios med en gammel cpu først, før du kan ta i bruk X2 250 (er jo kjipt hvis du evt. må kjøpe en ekstra CPU bare på grunn av det) Av den grunn har jeg ingen spesifik anbefaling å komme med til AM2+ hovedkort, -det er fór usikkert. Lenke til kommentar
vertho Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Tror jeg kanskje må revurdere valg av AM2+ hovedkort etter din post her mekkus. Jeg har fortsatt lyst til å gå for DDR2 RAM. Trenger fortsatt anbefalinger på hovedkort, men er da mer åpen for AM3 kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå