Gå til innhold

Eksportere et lysbilde som bilde i PowerPoint

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage en fotobok med ganske mye tekst. Dette er veldig vanskelig å få til på de nettløsningene jeg har funnet så jeg tenkte jeg isteden kunne lage sideoppsettet i PowerPoint og deretter eksportere som et bilde som brukes på hver side i boken.

Er det noen som vet hvordan jeg kan eksportere fra PowerPoint i høy kvalitet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok... men da må jeg spørre: Hvorfor bruke PowerPoint til dette da?

Ville vel vært mye bedre resultat med Photoshop Elements eller andre (og gratis) bildebehandlingsprogrammer?

Har laget flere fotobøker med onlineløsninger selv, og brukt PhotoShop til å lage sidene. Fordelen med dette er at man kan brekke om ett bilde over to sider, slik at bakgrunnen går over et helt oppslag, samt at man fritt styrer tekstplassering/størrelse.

PowerPoint er låst til skjermstørrelse/formfaktor.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha brukt 300-600dpi og 220x440mm bilde. Pass på at du ikke plasserer viktig del av bilder/tekst helt ytterst, da jeg har lagt inn ca 5mm kapp på alle kanter. Husk også at det på midten kan være vanskelig å lese hvis det havner tekst i nærheten av "bretten" på boken.

Jeg brukte forresten Eurofoto.no sin bok og ble veldig godt fornøyd. Fotoknudsen sin bok er helt sikkert flott den også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...