Cryogen Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Har litt problemer å få nettverks-kort til å fungere på gamle PC'en. Står at ethernet-controller ikke er installert, og etter å ha trålet gjennom VIA og MSI sine arkiver for drivere så har jeg nesten gitt opp. Har testet VIA 4 in 1, 2 forskjellige versjoner tydeligvis (en av zip-filene var 11,2mb og 443 var bare 1,05mb). Har prøvd å laste ned fra Broadcom hovedside, BCM4401 (trodde man måtte ha riktig versjon eller skal jeg prøve nyere versjoner?). De fleste av tingene jeg har prøvd har ikke noe executable filer så jeg har prøvd å la device manager søke gjennom alle mappene, men står at det er ingen filer som er riktige. Skal prøve å fikle rundt en stund til, men har vært så lenge siden sist jeg gjorde noe med PC'en så har glemt hva jeg skal gjøre. Hjelp? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Har du prøvd Broadcom 5702 LAN Drivers,kanskje det er den Lan chipen du har. Lenke til kommentar
Cryogen Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 Prøvde først 4401, men lastet ned 5702 for å sjekke om jeg hadde tatt feil men jeg ser ingen executable fil i den. Og i readme står det bare info om versjoner og andre rare greier, så jeg er ikke helt sikker på hvor win32 filene skal settes? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Ja det var dumt at det ikke var en setup fil,fant ikke noe jeg heller. Hvis du bruker legg til maskinvare i kontrollpanel(har vel samme mulighet i enhetsbehandling),og søker etter driver i mappa du pakket ut,finner den noe? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Det er vel manglende chipsetdriver som er problemet? Du kan bruke SIW hvis du er i tvil om hvilket hovedkort du har. Lenke til kommentar
Cryogen Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 Ja det var dumt at det ikke var en setup fil,fant ikke noe jeg heller.Hvis du bruker legg til maskinvare i kontrollpanel(har vel samme mulighet i enhetsbehandling),og søker etter driver i mappa du pakket ut,finner den noe? Har ikke prøvd på den måten, men høres ut som om det er det samme som skjer når man søker etter driver i Device Manager? Skal prøve på den måten. Det er vel manglende chipsetdriver som er problemet? Du kan bruke SIW hvis du er i tvil om hvilket hovedkort du har. Jeg trodde VIA var chipset (i følge komplett.no) og at 4-in-1 driver greia er riktig driver. Har prøvd Hyperion, 4-in-1[443] og en annen 4-in-1 som jeg fant på MSI siden (som jeg tror er akkurat samme). Skal laste ned SIW og finne ut hva som er hva først, i alle fall. Kan det bli konflikt eller noe hvis jeg legger til alle de forskjellige hovedkort/chipset driverne? Tror kanskje jeg prøver å legge inn windows på nytt og starte fra bunn om SIW sier at hovedkort er det jeg tror det er. Takker for help so far. Lenke til kommentar
Cryogen Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 Nå har jeg funnet at at det var riktig chipset og prøvd flere forskjellige windows, men får ikke noe til. Har testet 3 forskjellige nettverks-kort, og kabelen fungerer garantert. Skjønner ikke hvordan jeg skal legge til 5702 drivere når de er uten autorun, instruksjoner eller noe. Hvis noen har noen forslag så ville det vært fint. Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Nå har jeg funnet at at det var riktig chipset og prøvd flere forskjellige windows, men får ikke noe til. Har testet 3 forskjellige nettverks-kort, og kabelen fungerer garantert. Skjønner ikke hvordan jeg skal legge til 5702 drivere når de er uten autorun, instruksjoner eller noe. Hvis noen har noen forslag så ville det vært fint. Det ligger en mappe som heter drvinst eller noe sånt. Der lå det en setupfil. Hadde du testet 3 eksterne nettverkskort? Endret 19. juli 2009 av GLOCK05 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå