mungo Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg har ei mp3-fil (Harder Mach 2 cd1 - ikke hele) som er på 52,8 MB. I winamp blir denne rapportert til å vare i 23 minutter og 4 sekunder (...), mens den i Real 1 Player blir rapportert til å vare i 57 minutter og 41 sekunder som er korrekt varighet. Begge avspillerne viser i displayet at den er samplet med 128kbps. Men når jeg går inn på file-info - mpeginfo (feil info ) i winamp står den rapportert med 320kbps i joint stereo. Dette resulterer jo i at den varer lenger enn oppgitt i winamp. Dette er irriterende for da går det ikke an å spole lenger fram enn 23:04 i sangen. Jeg har tenkt å dele fila opp i sine enkeltsanger for å slippe å høre gjennom halve plata på DVD-spilleren (som det ikke går an å spole i sangene med, bare skippe til forrige/neste sang) for å komme til de sangene som jeg vil høre der og da. Noen som har peiling på hva jeg må gjøre? Bortsett fra å kjøpe en mp3-spiller som det går an å spole med. DVD-spilleren er forresten en JVC XV-N5 som vel er den DVD-spilleren som har blåest lys i frontpanelet av alle sammen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Hvilken versjon av winamp bruker du? Det er noen eldre versjoner som har problemer med å bestemme lengden på sanger med VBR. (Variabel Bitt Rate) Du kan sjekke hva som er nyeste versjon og laste ned en ny på www.winamp.com Lenke til kommentar
mungo Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 winamp 3, build #488 Aug 7 - 2002. Noen nyere? Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 bruk winamp 2.9 istede du. den er faktisk nyere Lenke til kommentar
mungo Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 Takk! Det gjorde susen. Men v2.91 16 april 2003??? Jeg må bare stille meg spørrende til Nullsofts valg av versjonsnummer. Er v3.0 bare en Alpha/Beta-versjon (ikke ferdig enda) siden det sa build #488? Jaja... Nå virker det i hvertfall ordentlig. Må bare installere Streamripper på ny. Jeg ser også at Streamripperen er hakket nyere til 2.91 enn til 3.0. Gøy det da. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Winamp 1.0 til 2.9x er et produkt som har vært i stadig utvikling (siden ca 1996?) Winamp 3.0 er et helt nytt produkt som kom i høst. Det er programmert opp helt fra grunn og dermed ikke basert på de tidligere versjonene. Ikke alle var så for nøyd med 3.0, så de valgte å fortsette og utvilke begge produktseriene. 2.x-serien utvikles altså fortsatt, paralellt med 3.x-serien. 3.0 er forresten ikke noe beta, det er et ferdig produkt. Du kan nesten tenke på det som Pentium III og Pentium IV. Det kom jo nye Pentium III'er selv lenge etter at Pentium 4 var lansert. Lenke til kommentar
mungo Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 Så faktisk et sted at etter build #488 (build #498 tror jeg) så gikk de tilbake igjen til å kalle det for winamp 3.0 Alpha build #498. Mulig jeg bommer på build #-numrene, men du skjønner hva jeg mener går jeg ut fra. De skal slå sammen winamp 3 og winamp 2 og kalle det for winamp 5 en gang i fremtiden. Blir spennende å se hva de får til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå