2bb1 Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Hei og hå. Har en Roland folieprinter, men trenger en programvare til å redigere logoer som skal printes. Programmet må være et såkalt "vektor-program" for at det ikke skal bli pikslete har jeg skjønt. Etter anbefalinger står jeg igjen med to alternativer: Adobe Illustrator eller Corel Draw. Det viktigste er ikke at det må være avansert, men at det er brukervennlig. Såklart, er ett av programmene på Paint-nivå, så blir jo det for labert. Men som sagt, brukervennlighet er førsteprioritet. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Du vil nok uten tvil få mest svar i favør Illustrator her, men jeg tipper også at mange av dem aldri har prøvd Corel Draw. Jeg har noe begrenset erfaring med diverse Adobe og Corel programmer, og jeg liker rett og slett ikke brukergrensesnittet til Adobe. Med Corels programmer derimot, er alt der hvor jeg forventer hvor det skal være og surrer ikke rundt i menyer for å lete etter noe som "alltid" er på et annet sted som med Adobe. For andre er det sikkert motsatt. Min bedre halvdel jobber som grafisk designer, og foretrekker alltid Corel (men bruker også Adobe i nekelte tilfeller). Dette pga brukervenlighet og produktivitet. Det sagt, anbefaler deg å prøve begge for å finne ut hva som passer DEG. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå