Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sliter med å slette stor avi fil.

Anbefalte innlegg

Hallo i luken, som emnetittelen sier har jeg et lite(stort) problem. Jeg har en avi fil på ca 1.2 gigab. som ikke vil bort. Når jeg har prøvd å slettet den har kommet opp at den resirkulerer filen, det står samtidig at den oppdager 0 elementer og 0 byte. I skrivende stund kommer det opp en annen melding og det er at filen er oppe i et annet program(noe den ikke er). Jeg har lest rundt om på nettet at dette er en feil i windows, og at man kan fikse problemet med å slette en key i registrert. Jeg har prøvd dette, men finner ikke mappa som det står man skal gå inn i. Detter er man skal gå inn i: HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREClassesCLSID{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}InProcServer32. Men når jeg har gått inn i clsid mappa, finner jeg ikke en mappe med de samme tallene. Det står på alle sidene jeg har funnet dette at det er en xp feil, og jeg har vista, hvis det skulle være noe forskjell. Så det jeg lurer på er om dere veit hvordan jeg kan få låst dette irriterende problemet, jeg har sitti og jobber med dette i sikkert 10 timer i dag, så man kan si jeg er lei.

Takk på fårhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet (ihvertfall i XP) kommer at av windows prøver å lese en del data fra avi filer, slik som lengde, oppløsning osv. på forhånd slik at den kan vise det til deg i filoversikten om du bruker detaljoversikt. Problemet er at om filen er skadet kan windows sette seg fast i hente de dataene og dermed aldri gi slipp på filen slik at du kan slette/flytte denne.

Her er to løsninger på dette spesifikke prolemet:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-5594_28_0.html

http://www.daniweb.com/forums/thread1802.html#

Ogås mulig du kan delete den om du starter opp i safemode, eller restarter explorer.exe via CTRL-ALT-DELETE menyen

Å finne registerkeyen er veldig enkelt - bare bruke søkefunksjonen i regedit, så finner du den med en gang. Å finne den manuellt er rimelig umulig om du ikke vet hvor den ligger :)

Jeg vet dog ikke om Vista er berørt av samme feilen, men om det er det bør du finne en løsning blandt de jeg listet over.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd ut litt, uten resultater. Jeg prøvde å sette maskinen i safemode for så å slette filen, noe som ikke funket, (kom opp oppdaget 0 filer, 0 byte). Når jeg er inni regedit så finner jeg ikke den nøkkelen. Jeg går inn på rediger-søk etter, før jeg skriver inn tallrekkene, men den finner ingen ting, så enten er det noe jeg gjør feil eller så finnes rett å slett ikke den registernøkkelen på pcen. Jeg skal prøve det å restarte explorer.exe nå, men går jeg da inn oppgavebehandling-prosessorer, for så å avslutte prosess?

En annen ting som skjer er at jeg får opp følgende melding når jeg logger med på brukeren på pcen: Sorry, you CoreAVC Trial version has expired! G5VHE-5TQN9-190PL-DNKUM.

Denne meldingen har før(og fortsatt kommet når jeg har prøvd å spille av mkv filer på pcen), jeg trykker bare ok, og det åpnes et internet vindu. Denne meldingen kom også opp når jeg prøvde å spille av avi filen(som var første gang det har skjedd med en avi fil), og akkurat det samme skjedde som om det hadde vært en mkv fil. Kan også legge til at nåt jeg trykker ok når denne meldingen kommer opp når jeg har logget på så åpnes det ikkke noe internet vindu.

Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd alt dere har foreslått, men filen er der fortsatt. Det eneste jeg ikke har fått prøvd er å slette register nøkkelen, men den finner jeg ikke. Hva er det jeg egentlig skal søke på i regedit for å finne den nøkkelen jeg skal slette?

Lenke til kommentar

Det var vel ingen bombe at det var explorer som låste filen, så unlocker app'en var vel egentlig ikke nødvendig i dette tilfellet, men det er en veldig fin app å ha installert for andre tilfeller der filer er låste. Fint du fikk løst problemet.

Håper Windows 7 ikke har samme svakheten ;)

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...