Ritualz1 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 (endret) Hei Jeg gikk vg3, generell studiekompetanse. Jeg strøyk på eksamen, men fikk 3 i faget. Strøyk jeg i faget da? eller bare på eksamen, hørte en plass at de regnet ut gjennomsnittet av karakteren fra skolen og eksamen. Er det noen som vet? Også hvordan går jeg fram for å klage på karakteren? Endret 24. juni 2009 av Ritualz1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Nei. Stryk på standpunkt men bestått på eksamen fører til bestått i faget, men ikke motsatt, jf opplæringsforskriften § 4-8. Klagen fremsettes til skolen innen 10 dager etter at du har fått karakteren. Klagen må inneholde ditt navn, hva det klages på, hvilken endring som ønskes, og den må undertegnes. Du bør også skrive en begrunnelse for hvorfor du mener karakteren er feil. Endret 24. juni 2009 av krikkert Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Må vel bare sett igang da. Er vel ikkje så farlig å ta en ny eksamen til høsten uansett. Tusen takk krikkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå