Gå til innhold

Miniærbar til student

Anbefalte innlegg

Hei, hopp! :)

Skal til høsten begynne å studere og trenger en liten bærbar jeg kan ta med meg over alt i manne-veska mi. Liten, kompakt. Har ikke store krav, det eneste jeg trenger er en pc som er:

- STILLEGÅENDE!

- Brukbar batteritid

- Lett å overføre filer til og fra, har en iMac som hovedmaskin

Jeg har hender på størrelse med middagstalerkner, så satser på et eksternt tastatur for lengre skrivestunder. Mao trenger ikke tastaturet på selve maskinen være det helt store. Maskinen skal kun brukes til tekstbehandling, lett surfing og litt musikklytting.

Må handle inn en ekstern harddisk i samme slengen, har samlet ca 2.5k - 3.5k å bruke. Noen forslag? =)

Harald

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel kun i prisområde Netbooks du har penger til. Det er PC-er opp til ca 10 tommer (med små unntak). Her er en test med 8 stk av disse...

http://www.dinside.no/797680/test-8-minibaerbare

Hvis de blir for små må du nok gå på bruktmarkedet.

Kanskjde 17 tommer blir for stort igjen for ditt bruk men her er ihvertfall en til rett under 4K.

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=160655&model=M41L80M83

Lenke til kommentar

Har hatt min ASUS 1000H nå siden jul og er veldig godt fornøyd med den. Maskinen har opptil 7 timer batterilevetid og er liten og hendig. Allerede installert på maskinen når du får den er en pakke som heter staroffice, (ca det samme som open office), så du har type word, excel, powerpoint på maskinen når du får den, men de er ikke like enkle å hanskes med som microsoft sin officepakke hvis du spør meg da, men det funker. Er 160 GB hd på den og det burde egentlig holde til det meste av dokumenter og sånn ellers. Du får også med noe som heter eee-storage eller noe i den duren hvor du får 10 gb online lagring som du kan logge inn å lagre det du måtte ønske på, men dette har jeg ikke tatt i bruk selv (enda) så har ikke så mye erfaring med det.

Tastaturet oppleves som litt smått og knotete med en gang, men du justerer deg raskt til tastene når du begynner å bruke den og jeg ser ikke på det som noe problem, selv om jeg bommer litt når jeg går fra et vanlig tastatur rett over på asus maskinen :tease:

Alt i alt en veldig fin maskin egentlig, kan være verdt en titt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...