Gå til innhold

Trenger litt formeninger om noen objektiver

Anbefalte innlegg

God aften,

Jeg sitter med et Canon EOS400D kamera med stock linse som jeg føler er noe utilstrekkelig.

Jeg ønsker å skifte denne med en linse som er litt "all-around" slik at jeg bare kan legge stock objektivet i ei skuffe og glemme den.

Jeg har vært innom diverse foto-pushere rundtomkring og fått anbefalt følgende:

https://prisguiden.no/product.php?produc...6&cat_id=24

https://prisguiden.no/product.php?produc...7&cat_id=24

De anbefalte også ett Sigma 18-200mm objektiv som jeg ikke finner igjen...

Kan kanskje være denne?

http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_al...amp;navigator=6

18-200++ er grei linse, men den bør ikke være større enn at jeg får plass i kameraveska. Jeg er ikke der at jeg gidder ta med flere objektiv. Jeg har ett par cm å gå på fra stock objektivet, så de jeg har funnet link på passer greit i veska.

Jeg er en glad amatør av typen som har mye å lære av "photo for dummies".

Jeg ønsker å bruke linsa til å ta bilder av dyr, blomster, mennesker, bygninger, natur... ja, alt egentlig.

Så dersom noen har noen tips, evt. preferanser så blir jeg glad for å høre hva mer drevne folk mener som ikke har salgsinteresser i dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp det er nok SigmaObjektivet med OS (stabiliserig) som er IS på Canon og VC på Tamron.

Jeg endte opp med Canon 18-200IS på grunn av blenderen er 3,5 til 5,6. På De 2 andre er blenderen helt oppe i 6,3.

Nå har Tamron mye lengre zoom så du må finne ut hvor tamron skifter fra 5,6 til 6,3 blender.

Du bør kjøpe et lysterkt fastobjektiv i tillegg. Eks 50 f1,8 som koster en 1000 lapp ca. Med disse 2 har du det du trenger i starten.

Lenke til kommentar