Griffin Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 God aften, Jeg sitter med et Canon EOS400D kamera med stock linse som jeg føler er noe utilstrekkelig. Jeg ønsker å skifte denne med en linse som er litt "all-around" slik at jeg bare kan legge stock objektivet i ei skuffe og glemme den. Jeg har vært innom diverse foto-pushere rundtomkring og fått anbefalt følgende: https://prisguiden.no/product.php?produc...6&cat_id=24 https://prisguiden.no/product.php?produc...7&cat_id=24 De anbefalte også ett Sigma 18-200mm objektiv som jeg ikke finner igjen... Kan kanskje være denne? http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_al...amp;navigator=6 18-200++ er grei linse, men den bør ikke være større enn at jeg får plass i kameraveska. Jeg er ikke der at jeg gidder ta med flere objektiv. Jeg har ett par cm å gå på fra stock objektivet, så de jeg har funnet link på passer greit i veska. Jeg er en glad amatør av typen som har mye å lære av "photo for dummies". Jeg ønsker å bruke linsa til å ta bilder av dyr, blomster, mennesker, bygninger, natur... ja, alt egentlig. Så dersom noen har noen tips, evt. preferanser så blir jeg glad for å høre hva mer drevne folk mener som ikke har salgsinteresser i dette. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Jepp det er nok SigmaObjektivet med OS (stabiliserig) som er IS på Canon og VC på Tamron. Jeg endte opp med Canon 18-200IS på grunn av blenderen er 3,5 til 5,6. På De 2 andre er blenderen helt oppe i 6,3. Nå har Tamron mye lengre zoom så du må finne ut hvor tamron skifter fra 5,6 til 6,3 blender. Du bør kjøpe et lysterkt fastobjektiv i tillegg. Eks 50 f1,8 som koster en 1000 lapp ca. Med disse 2 har du det du trenger i starten. Lenke til kommentar