morten2101 Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 hei folkens 8) leste en bra artikkel her om dagen om hvordan man lager ett "full screen bios logo" http://www.thetechguide.com/howto/bioslogo.html Dette tenkte jeg jo selvfølgelig å prøve selv om jeg kanskje er litt "n00b" innenfor dette med bios så det jeg lurte på var: 1. Hvordan vet jeg om jeg har en "award bios" ? 2. Hva er en "award bios" ? 3. Er det noen som har erfaring med "cbrom", og er dette noe jeg også kunne klart ? 4. Hvordan "flasher man bios" med en nylig oppdatert bios fil ? 5. Er det noen som har gjort dette før som vet om noen gode tips ? Håper noen kan hjelpe meg med dette, det hadde vært kult å imponert noen kompiser på lan med mitt eget bios bilde i full screen Og forresten... plis spar meg for uttalelser som ;"å herregud vet du ikke det en gang! haha". jeg er som sagt litt nybegynner innefor dette området :wink: MVH Morten Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Morsom ting... Dersom du går inn på nettsidene til hovedkortprodusenten din og sjekker ut spesifikasjonene for hovedkortet ditt, vil du høyst sannsynlig finne ut at du har Award bios. De fleste hovedkort jeg har vært borti de siste åra har Award bios. En annen enkel måte å finne ut om du har det på, er å se om det står "Award BIOS" når du booter. =) Synes oppskriften virket veldig enkel, så dette er nok ikke vanskelig å få til. Oppskrift på hvordan du flasher hovedkortet finner du der du laster ned BIOS-oppdatering til kortet ditt (f.eks. hjemmesiden til Asus, Abit etc). Jeg har ikke gjort dette før, men kan jo prøve... =) Edit: Fant treff på Google her også. Kan jo være verdt å lese. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå