Gjest Gutt20 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hei. Har et stort problem. Jeg er veeldig sjenert. Var ikke det før jeg kom i 13-14 års alderen, har problemer med å få kontakt med nye mennesker. Har aldri hatt kjæreste. bare en jente ser på meg blir jeg knall rød i trynet, føler meg helt kokt:P. Trodde dette ville gå over etterhvert som jeg ble eldre, men ser ikke lyst ut. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Martinabc Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Ta mer kontakt med jenter. Ta faktisk kontakt med flere mennesker generelt. For å komme over dette må du aktivt gå inn å møte det du "frykter". Lenke til kommentar
frk_1337 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg var redd for edderkopper og de fleste andre insekter før.. hver gang jeg så en edderkopp på gulvet e.l., plukka jeg den opp, lekte med den, og så satte den ut i friluft igjen. Etterhvert forsvant frykten fordi jeg innså at de ikke var farlige. Bytt ut div. ord fra min situasjon til ord som passer inn i din, og prøv å ta det gradvis =) Tar du ikke sjansen, kommer du iallfall ikke til å komme noen vei. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Kast deg i det! Vet hvordan det er, pleide selv å være skikkelig sjenert. Og da snakker man skikkelig skikkelig. Men er bedre nå i en alder av 19 år. Man må bare bite seg i det, og ta sjansen! Prøv å pushe deg selv til å melde deg på/delta i sosiale aktiviteter. Feks en båttur/hyttetur Bare husk det skader ikke å prøve! Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Det er bare en, og kun en vei ut av dette.. Og det er som resten over meg sier, du må ta tyren ved hornene, og møte din frykt. Er du sjenert og føler deg uvel av å snakke med jenter, må du snakke med så mange jenter du kan helt til du innser hvor lite farlig det er. Det er kun du som styrer din egen frykt, og når du selv får overbevist deg om at jenter er omtrent like farlige som en hundevalp, vil sjenertheten din gå over av seg selv. Lykke til Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Og, du må gi faen i at du rødmer. Om du snakker med noen og du kjenner du blir knallrau i toppen, gi blaffen, fortsett å se vedkomne i øynene og ikke prøv å skjul at du rødmer. Begynn å snakk med høy stemme og gå med rak rygg. Si til deg selv hver eneste morgen når du ser deg i speilet,: Halla kjekken, morgen deres majestet, faen du er konge o.l. og prøv og men det så mye du kan. Gjør du det regelmessig vil psyken din ta det innover seg og du vil kunne begynne å tro på det, og dermed utfordre sjenertheten din. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 det Partlow sier fungerer faktisk. gi deg selv skryt, inni ditt hode er du selveste barskentøff-superkjekk. du er ingen hvem som helst. Lenke til kommentar
mari-jenta Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Vi jenter er ikke farlig, og det fins mange sjenerte jenter. Mange jenter blir glad hvis gutter har lyst til å prate med dem, osv. Du kan gjøre dagen til en jente bedre ved å prate med henne - har du noengang tenkt på det? Du må bare ta det første steget. Du kan øve deg litt ved f.eks. å spørre jenter som jobber i butikker om hjelp. Hvis det går dårlig, så gjør ikke det noe. Ærlig talt - hva er så farlig med å drite seg ut? Jeg kan fortelle deg mange historier om hvordan jeg har driti meg ut ovenfor det motsatte kjønn. Jeg er faktisk glad for at jeg har møtt litt motgang, for det har gjort meg utrolig sterk. Jeg fins ikke lenger redd for å ta initiativ, hehe. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Vi jenter er ikke farlig, og det fins mange sjenerte jenter. Mange jenter blir glad hvis gutter har lyst til å prate med dem, osv. Du kan gjøre dagen til en jente bedre ved å prate med henne - har du noengang tenkt på det? Du må bare ta det første steget. Du kan øve deg litt ved f.eks. å spørre jenter som jobber i butikker om hjelp. Hvis det går dårlig, så gjør ikke det noe. Ærlig talt - hva er så farlig med å drite seg ut? Jeg kan fortelle deg mange historier om hvordan jeg har driti meg ut ovenfor det motsatte kjønn. Jeg er faktisk glad for at jeg har møtt litt motgang, for det har gjort meg utrolig sterk. Jeg fins ikke lenger redd for å ta initiativ, hehe. Jooo, dere er kjempe farlig >.< Men seriøst, så er det bare til å seg litt ekstra sammen og ikke prøve å tenke så mye på hva det andre kjønn tenker om deg. Bare prøve å hvertfall ikke lat som å være en du ikke er... Eller noe i den duren. Er vel delvis sjenert men prøver hvertfall ;p Lenke til kommentar
Grubl Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Og der har man samlivsproblem Nr1. Man prøver å temme farlige dyr. Istedet for å innse at man egentlig bare vil ha noen å flykte fra de farlige dyra sammen med Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Hadde tildels samme problemet selv. Hos meg var det rett og slett slik at jeg satt for mye foran PCen og ble dårlig sosialt trent. Kan kanskje være så "enkelt" hos deg også? Hos meg var iallfall løsning å skru av PCen og komme seg ut blant folk. Lenke til kommentar
NN1000 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Si "Hei" først. Før motparten i en samtale. Du har med det overtaket. Høres teit og altfor enkelt ut, men det hjelper deg som sjenert noe vanvittig. Si "Hei," eller "Heisann," muntert, ofte og overalt! Endret 2. juli 2009 av Duvebassen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå