FritzPommes Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Dette burde jo være piece of cake: - router: DIR-635 - PC#1: XP pro, kablet - PC#2: XP home, trådløs Begge pcer funker fint mht internet, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal "dele" mapper mellom pcene (altså feks kopiere en fil fra PC#1 til PC#2). Har kjørt XP-wizards'ene, men det hjelper ikke. Tipper at jeg "gjøre noe" på router'n; men hva? Forslag & tips mottas med takk Lenke til kommentar
whreet Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Vista eller xp på pcene? Vista= Høyreklikk filen du vil dele, og trykk del denne filen eller dele, så følger du wizarden... Så når du har delt den, gå til Den andre pcen og trykk "Start - Netverk, og bla til pcen (kansje skrive inn brukernavn og Passord), også videre til filen... Trenger ikke ruter tror jeg:P Lenke til kommentar
FritzPommes Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 Jeg er redd det ikke er fullt så enkelt gitt... Når jeg ser på Hjemmenettverket, ser jeg navnet på både PC#1 og PC#2. Men når jeg klikker på PC#2 ("den andre" pcen) får jeg beskjed om at "Finner ikke serveren PC#2 på nettverket. Og ja, jeg kjører Windows XP. Lenke til kommentar
whreet Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Dumt Spm: Er Begge koblet til samme Ruter? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Har du kjørt igjennom veiviseren til opprettelse av hjemmenettverk eller lite kontornettverk? Det er viktig at begge maskiner står i samme arbeidsgruppe. En stund siden jeg satte opp nettverk i XP, men kjør igjennom veiviseren og sørg for å gjøre det likt på begge maskiner med unntak av maskinnavn. Lenke til kommentar
FritzPommes Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2009 Dumt Spm: Er Begge koblet til samme Ruter? Jepp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå