Gå til innhold

Ny Gamer PC 20-25k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Quicksilver.

Pen rigg du har bestilt deg :)

Ang. 3d kort så er GTX 275 the biggest bang for the buck blant high end kortene idag, det slår HD4890 i nesten alle benchmarks og ligger hakk i hjel på storebror GTX 285, men for 1000kr mindre. Med to av disse kortene i SLI til rundt 3500,- får du bedre ytelse enn 295. Dog høyere strømforbruk. Men du er også dels sikret mot downtime i din gaming, da ett skjermkort som alt annet kan være produsert på en mandag og må sendes inn, vil du ha ett reserve så får man ihvertfall spillt på lavere res ;)

Enkel oversikt:

http://www.tomshardware.com/charts/gaming-...Score,1340.html

High end kort:

http://www.tomshardware.com/reviews/best-g...ard,2362-5.html

Lykke til med innkjøpet! Selv venter jeg på 2 stk 275 SLI :)

Lenke til kommentar
Hva skal du med bra benchmark når det er fps som gjelder?

4890 1gb i CF KNUSER, rett og slett KNUSER 275 SLI i fps!

4890 og 285 er omtrent ubetydelig forskjell på

Korrekt, å når man sammenligner bildekvaliteten og detaljene i spill, ser det også ut som at ati får en finere og mer detaljert grafikk.. dette er noe å tenke på

Lenke til kommentar
[...]

Prosessor: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 (d0 stepping)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=391447

[...]

Korleis veit du at det er d0 stepping? Då eg kontakta komplett om det same tidlegare i sommar fekk eg til svar at dei ikkje kunne garantere kva stepping versjon eg fekk sidan dei bestilte frå ulike leverandørar.

Jeg kjøpte mitt herfra:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=126439

Det står tydelig at det er d0 stepping. På komplett.no leverer de ikke d0 :\ Tok bare å linka til komplett siden det virket enklest å linke alle deler til samme side :)

Lenke til kommentar

Kjøp og salg på forumet er forbudt, med mindre annet er angitt i kategorien. Det samme gjelder for annonser. Bruk i så måte gjerne "Bruktmarked", til denne type salg. I henhold til retningslinjene stenges tråden og annonse slettes.

Spør en moderator om du er i tvil.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar
Hva skal du med bra benchmark når det er fps som gjelder?

4890 1gb i CF KNUSER, rett og slett KNUSER 275 SLI i fps!

4890 og 285 er omtrent ubetydelig forskjell på

Jeg ser caps locken din, og høyner med en link forespørsel.

Vil også ha bildebevis for den ekstra kvaliteten som ikke er nevnt i ett eneste av de 10 reviewsene jeg har lest om forskjellige 4890 og 275 modeller siste uka.

I krigen mellom de grønne og de røde er det igrunnen mer synsing enn fakta, like morsomt hver gang :D

http://www.techspot.com/review/164-radeon-...275/page11.html

Dette reviewet er ikke like sidebasert synset som Anandtech sitt review, hvor de ikke legger skjul på at de er ATI fanboys og hetser Nvidia i artikkelen gjentatte ganger.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Da har det seg sånn at jeg har solgt begge mine HD 4890 VaporX. Og jeg er på utkikk etter 1 eller 2 nye skjermkort til riggen min.

Jeg vurderer å gå for 1x Sapphire Radeon HD 5870 Vapor-X 1GB og jeg lurer på om jeg går noe spesielt ned i ytelse av dette?

Om jeg går mye ned i ytelse vil jeg heller gå for Sapphire Radeon HD 5970 2GB OC, men har lest at det kan bli vanskelig å få tak i.

Jeg tror også at 5870 VaporX i CF ikke er noe for meg siden 4890 i CF gjorde at det ene kortet ble for varmt, rund 100 grader på det meste. Derfor vil jeg ha meg 1x grafikk-kort eventuelt 2x kort som passer godt i CF. Det skal være ATI også, ikke noe nVidia på meg igjen...

Lenke til kommentar

er det eyefinity du er på jakt etter, ja så pr i dag er det beste kortet du kan få 5970, men det er vel ikke en skjerm som greier å knekke 1x5870 pr idag.

Litt mer å tenke på når det gjelder 5970, det er psu, her tør jeg ikke komme med anbefaling da jeg ikke er lest nok opp på det, men grunnen til dette er at 5970 er på maks grensa til ATX standarden for strømforbruk, derfor er det klokket ned til 725 mhz, men det er fullblods grafikkbrikker i det, og med rett psu så klokkes dette opp til full 5870 frekvens eller bedre.

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg? =)

Jeg har hatt 2x HD 4890 i CF og nå skal jeg skaffe nytt/nye skjermkort.

Jeg vil selvfølgelig ikke gå noe spesielt ned i ytelse og jeg lurer på om 1x 5870 er nok? Eventuelt hvilke 2x 5870 kan jeg kjøre i CF? Eller kanskje gå for 5970?

Jeg hadde som sagt fra før 2x 4890 VaporX i CF, dette var både varmt å lite stillegående siden det ene kortet fikk minimalt med luft pga. kortene sto klint oppi hverandre. Har hørt dette var spesielt med VaporX kort i CF, mens resten fungerer greit.

Endret av quicksilver1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...