Gå til innhold

Problemer med Windows-XP, maskinen fryser etter oppstart?!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et massivt problem med Windows for tiden.

Jeg har en Acer Aspire One,

Windows XP Home Edition, SP3,

Intel Atom 1,6 GHz, 1 gb RAM.

Jeg hadde for et par dager siden fått et virus kalt Antivirus Pro 2009, og en kompis anbefalte meg SpyDoctor og Uniblue RegistryBooster for å fjerne dette. Som sagt, så gjort.

Med en gang jeg logger på etter at jeg fjernet viruset, henger systemet seg. Jeg får ikke gjort noe, ikke en gang trykt CTRL-ALT-DELETE. Ei heller fungerer det å la den stå litt (Les: 6 timer) for å se om den kommer av seg selv. Det eneste jeg pr nå har klart å få den til å gjøre, er å starte opp i sikkerhetsmodus.

Er det noen som har noen tips på hva jeg kan gjøre her?

Helst uten å måtte installere Windows på nytt igjen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har tips til deg...

Last ned malwarebytes: http://download.bleepingcomputer.com/malwa.../mbam-setup.exe

Start PC i sikkermodus. Kjør malwarebytes sin applikasjon for fjerning av AntivirusPro 2009.

Kjør det gjerne flere ganger, i kombinasjon med antivirus. Sikkermodus og ikke tilkoblet Internett er også et triks jeg bruker.

Søk google for remove antivirus 2009 og du får opp noen gode tips og guider på de første plassene.

Lykke til! Antivirus 2009 er kult laget, men noe svineri :-)

Lenke til kommentar

Ja,den er noe sånt.Jeg har ikke prøvd den,men vet at det skal være en backup funskjon på den,så du kan tilbake føre det du har slettet i registeret.

Du har jo også Start/Alle programmer/Tilbehør/Systemverktøy/systemgjenoppretting

Prøvde du en scan med malwarebytes i sikkerhetsmodus(viktig med tilbake melding på det du prøver)

Du kan også prøve å boote fra Avira AntiVir Rescue System cd,og kjøre en scan for virus,den scanner harddisken uten at windows er startet.Den har innebygd iso brenne program,så last den ned,dobbelklikk på den sett en cd i brenneren,og brenn.Husk cd-rom som første boot i bios.På noen pc'er blir avira uleselig,vet ikke hvorfor.

Lenke til kommentar

Heisann.

Jeg får ikke kjørt Malwarebytes i sikkerhetsmodus, og jeg får ikke logget på PCen på annen måte enn det.

Jeg har heller ingen datoer å velge mellom når det gjelder systemgjenoppretting..

Jeg tror det er Uniblue RegistryBooster som har kødda det til her, men finner heller ikke noe i backup-registeret der...

Hjelp?

Lenke til kommentar

Hvis du valgte å ikke ta backup,så vil du ikke finne noe i "Restore Registry"

438938.jpeg

Prøvde du en scan med Avira cd'en,hvis det er virus som gjør dette.

Du kan jo prøve en Windows XP Repair Install,men er usikker på om det går på xpsp3,med en xpsp2 cd,har ikke prøvd.

How to Perform a Windows XP Repair Install

Prøv først,Start/Kjør/ sfc /scannow,og sette inn xp cd'en,men blir kanskje samme problem med sp2/sp3

Du kan jo selvfølgelig lage en xp sp3 cd på en annen pc.

How to Slipstream Service Pack 3 into Windows XP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...