Gå til innhold

WinXp: Noen vinduer lagger!

Anbefalte innlegg

Hei!

Mirc og plugin greia nonamescript lagger forferdelig.. jeg kan liksom ikke bla i historikken uten at teksten lagger oppover! Det problemet har jeg ikke i opera eller ie f. eks. Det kan nesten virke som du ikke har skjermkort drivere når jeg bruker nonamescript. Steam! Jeg kan dra Steam vinduet bortover skjermen og pcen bruker nesten 50 % cpu og det lagger. Jeg har nytt skjermkort ati 4870, før hadde jeg 8800 gts 640mb! Jeg kan ikke huske at det var slik med det! Spill og andre programmer jeg bruker oppfører seg helt normalt :) Flytta på mapper rundt desktop er ikke noe problem.

Noen tanker om hva det kan være? Har installert nyeste ati controle panel.

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også av og til problemer med treig tekstoppdatering i mIRC ved bruk av visse andre programmer. Jeg tror det har noe med at mIRC bruker en litt pussig metode for å tegne opp selve chatten. Det har alltid dratt myye mer CPU kraft å rulle der enn i andre felt med mye tekst.

Lenke til kommentar

Om du trykker SPACE i Process Explorer kan du pause programmet mens prosessen bruker prosessorkraft. Du kan da velge den tråden som bruker kapasiteten og velge Stack for å få opp kallstakken dens.

Dog kan det virke som det er noe internt med programmet så jeg vet ikke hvor hensiktsmessig det blir å feilsøke videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...