Knife Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Så du mener hvis jeg hadde veid 40kg hadde jeg klart dips plus 20kg? Nei, langt ifra. I’m too Heavy For Pull-ups & Chin-ups. Your body-weight is not the problem. Strength is http://stronglifts.com/how-to-do-pull-ups-...oper-technique/ Tror man kan stole mer på stronglift enn DMN Lenke til kommentar
DMN Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Okey, du skreiv; chin ups, pull ups har INGEN VERDENS TING å gjøre med hvor mye du veier La oss si du har 2 personer med nøyaktig lik styrke bare han ene har en 5% høyere fettprosent enn han andre. Hvem tror du greier flest chins? Hell, han som veier mer kan tilogmed være sterke enn han andre og alikevel greie færre chins. Det linken du ga ut forteller oss rett og slett vekt ikke er en unnskyldning til å ikke ta chins. Lær deg å lese kildene dine før du slenger dem rundt. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg sa vel ikke at kroppsvekten ikke betyr noe. Men du kan ikke sammenligne en på 14/15 som åpenbart har overleve konsentrasjonsleirene i polen og en voksen mann. Ellers støtter jeg meg på DMN. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Vel, det jeg mener er at vekt har ikke så mye å si men styrken derimot. Uansett veide han på 15 år, 67 kg så det er ikke noe stor forskjell. Og det jeg mener er at det er dumt å bare trene biceps og benk og ikke noe mer enn det. La oss si du har 2 personer med nøyaktig lik styrke bare han ene har en 5% høyere fettprosent enn han andre.Hvem tror du greier flest chins? Hell, han som veier mer kan tilogmed være sterke enn han andre og alikevel greie færre chins. Det er noe som ikke stemmer her Endret 23. juli 2009 av Pijus Lenke til kommentar
Grand Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Pijus, tipper litt av de resultatene kommer av at han veier mer enn deg? Hahah hah ah haha, chin ups, pull ups har INGEN VERDENS TING å gjøre med hvor mye du veier , det er hvor sterk du er. Han sa at han kunne ta 60 push ups, jeg klarer bare noe med 20-30. Og en i 9 klasse på skolen jeg går på, han er ganske skinny, veier 50kg, 160cm høy, han klarer ikke en gang en pull up. Så det har ingenting å si hvor mye du veier, til og med min far klarer 10 pull ups og han veier 90kg. Lengden på armene dine har også noe å si, jeg har vingespenn på nesten 2m. Jeg har mye lengere løftevei i benk, chins osv enn mange andre folk jeg kjenner, men jeg har bedere utgangspunkt i markløft. La oss si du har 2 personer med nøyaktig lik styrke bare han ene har en 5% høyere fettprosent enn han andre.Hvem tror du greier flest chins? Hell, han som veier mer kan tilogmed være sterke enn han andre og alikevel greie færre chins. Det er noe som ikke stemmer her Jo, fett er ikke muskler. Fett har ingen andre nytte for seg energikilde og du holder på varmen bedere. Derfor er det unødvendig vekt når du skal ta chins osv. Endret 23. juli 2009 av Sno Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Pijus, tipper litt av de resultatene kommer av at han veier mer enn deg? Hahah hah ah haha, chin ups, pull ups har INGEN VERDENS TING å gjøre med hvor mye du veier , det er hvor sterk du er. Han sa at han kunne ta 60 push ups, jeg klarer bare noe med 20-30. Og en i 9 klasse på skolen jeg går på, han er ganske skinny, veier 50kg, 160cm høy, han klarer ikke en gang en pull up. Så det har ingenting å si hvor mye du veier, til og med min far klarer 10 pull ups og han veier 90kg. Å herre! En fyr på 120kg klarer pull-ups, og en skinny 5. klassing på 40kg klarer ikke, derfor har vekt ingenting å si? Ser du ikke hvor dumt det oppfattes? Blir som å måle hvem som er best i basket av en på 150cm, og en på 200. Fully mulig at nr 1 vinner, men 2 har betydelig bedre sjanse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå