Gå til innhold

Hva er det så spesielt med biceps?!?

Anbefalte innlegg

Prøver bare å si til deg at du får mer økning av muskler i overkroppen hvis du stimulerer lår musklene og korsryggen. ;)

Tror jeg greier meg, skal ikke bli gigantisk heller :) (har jævlig lett for å bygge muskler)

ahhhh aahhaahahaha hahah HAHAHAHAH haaahahhahhaaaaa...

Word. BBU er 99% sannsynlig ei pingle. Trener man "iso-øvelser" i det hele tatt er man pussy. Altså, seriøst.

njaaeeei, nå tar du vel litt hardt i?

jeg mener at hvis du skal trene to muskelgrupper en dag (bedre eksempel er da feks triceps og bryst) kan man kjøre ganske mange øvelser som trener begge (typisk benk, skråbenk, decline) og deretter noen mer isolerte (peds, "tricurl")

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
coleman er vel ikke en pussy, men det er stor forskjell på styrkeløftere og bodybuildere, dette gjelder også treningsmetoder. trodde dette var noe alle visste..

Yes. Det viser seg dessverre slik at "noobs" henger seg på relativt avanserte bodybuilderprogram alt for tidlig. For treningengs skyld er det ikke vits med "skråbenk" , "decline" eller andre spesielle øvelser med mindre man har et par hundre kilo i benk, eller har begynt på et bodybuilderprogram etter styrketreningsprogram i bunn. Nei, da snakker jeg ikke om Elixias program du får av BicepsGeir som gjelder 42351 øvelser hvorav ingen læres bort med rett teknikk.

Og når det kommer til min personlige mening er alle bodybuildere pussys. De trener for helt feil grunner. Men det er en helt annen diskusjon.

Lenke til kommentar

The URL contained a malformed video ID.

Uansett, for å begynne: Jeg trener for å få god/bedre helse. Det gjør ikke bodybuildere. Når treningen kan gå ut over helsen (da snakker vi i det lange løp, ikke akutte "små" skader som kan oppstå både hos BodyBuildere og styrkeløftere).

Det er mange flere grunner, men dette er uten tvil den største.

EDIT: Skrivefeil

Endret av Todda7
Lenke til kommentar

Personlig dreiv jeg med styrkeløft før, men av genetiske grunner (arm lengde og blod type), har jeg nå valgt å satse på kroppsbygging i større grad. Og ja, jeg er enig at mange bb trener for helt feil grunner (tenker da mest på karen i bar overkropp på butikken, selvom det er småkaldt og overskyet ute), men dette er fremdeles en interesse. Og det med å holde oppe en god helse er ikke et hovedfokus i de fleste interesser man finner der ute :)

et annet punkt er også at det er så og si umulig å konkurrere på høyt nivå uten bruk av steroider (hey, enda et punkt å diskutere).

Lenke til kommentar
Personlig dreiv jeg med styrkeløft før, men av genetiske grunner (arm lengde og blod type), har jeg nå valgt å satse på kroppsbygging i større grad. Og ja, jeg er enig at mange bb trener for helt feil grunner (tenker da mest på karen i bar overkropp på butikken, selvom det er småkaldt og overskyet ute), men dette er fremdeles en interesse. Og det med å holde oppe en god helse er ikke et hovedfokus i de fleste interesser man finner der ute :)

et annet punkt er også at det er så og si umulig å konkurrere på høyt nivå uten bruk av steroider (hey, enda et punkt å diskutere).

hadde tenkt til å diskutere steroider helt til jeg leste siste linje. Tenkte i ett minutt om hvordan jeg ville tilbringe resten av kvelden, og hva jeg vil få ut av det. Dropper den.. :p

Lenke til kommentar

hadde tenkt til å diskutere steroider helt til jeg leste siste linje. Tenkte i ett minutt om hvordan jeg ville tilbringe resten av kvelden, og hva jeg vil få ut av det. Dropper den.. :p

haha :p

vel, mitt syn på steroider skaper alltid heftig diskusjon uansett hvor jeg er, så skal ikke si noe!

Lenke til kommentar

Stereoidedelen er jo en stor del av det jeg mente med trening for god helse. Vis man i det hele tatt vurderer steroider eller hormonendrende "tilskudd" så er helse noe som står laaangt bak på listen over mål med treningen. Det å ha målet "å få store muskler" over "det å bli sterk" er noe jeg også misliker veldig sterkt.

Lenke til kommentar

Joda, ser poenget ditt, men det jeg mener er at trening ikke nødvendigvis er en hobby hvor helse står som førsteprioritet.

Og jeg foretrekker store muskler enn å fortsette den evige kampen om en ny max rep.

Lenke til kommentar
The URL contained a malformed video ID.

Uansett, for å begynne: Jeg trener for å få god/bedre helse. Det gjør ikke bodybuildere. Når treningen kan gå ut over helsen (da snakker vi i det lange løp, ikke akutte "små" skader som kan oppstå både hos BodyBuildere og styrkeløftere).

URL-en er helt korrekt. Du må bare fjerne parentesen som åpenbart ikke skal være med. Du trener for god/bedre helse. Hvis alle som ikke trener for god og bedre helse er "pussys" inkluderer dette veldig mange flere grupper enn body buildere. Styrkeløftere er kanskje det mest nærliggende. De som er villige til å stille i tungvektsklassen for å løfte mest mulig kg trener ikke for bedre helse, men for å bli så sterk som mulig. Er det også "feil"? Sykling, svømming, hekkeløp etc. og annen idrett som utøves på toppnivå er heller ikke nødvendigvis bra for deg, og det er i hvert fall ikke helse som står i fokus (men å bli best i en sport). Men i din fantastiske verden er dettte helt feil grunner. Jeg ler.

Lenke til kommentar
Av samme grunn som at du bryr deg litt mer om hva du tar i benkpress enn hva du tar i resten

Jeg dritter langt i hva jeg tar i benk, kan si deg at maks på benk er 50kg. På knebøy er det 80kg og på markløft er det 90-100kg. Poenget er at de som er på treningstudioet trener som oftest bare benk, biceps, triceps også stikker de. Jeg hadde faktisk en konkuranse med en fyr som var 15 år (jeg er 14), han kunne ta 84kg i benk og jeg kunne bare ta 50. Men han kunne bare ta 3 pull ups, 5 chin ups. Mens jeg tok 10 pull ups, 9 chin ups. Han kunne bare utføre 12 dips med 5kg, jeg kunne ta 6dips med 20kg. See the differense? Det jeg mener er at det er rett og slett idiotisk å trene sånne små muskler som biceps og triceps og droppe knebøy og markløft. I mitt treningsprogram er det bare baseøvelser og multiledd øvelser, ingen isolasjons øvesler. Og vet dere hva? Jeg bygger best biceps med chin ups enn biceps curl.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Alle som IKKE har markløft på programmet burdes nektes adgang til gymmen.

Hadde det ikke vært for at gymmen jeg går på har en plass til markløft og en til knebøy så skulle jeg vært enig. Og de har 2 flate benker, 2 skrå - en hver vei, 4 benker ved manualene :o

Pijus, tipper litt av de resultatene kommer av at han veier mer enn deg?

Lenke til kommentar

Hahah hah ah haha, chin ups, pull ups har INGEN VERDENS TING å gjøre med hvor mye du veier , det er hvor sterk du er. Han sa at han kunne ta 60 push ups, jeg klarer bare noe med 20-30. Og en i 9 klasse på skolen jeg går på, han er ganske skinny, veier 50kg, 160cm høy, han klarer ikke en gang en pull up. Så det har ingenting å si hvor mye du veier, til og med min far klarer 10 pull ups og han veier 90kg.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Hahah hah ah haha, chin ups, pull ups har INGEN VERDENS TING å gjøre med hvor mye du veier

Dummeste setningen jeg har lest på styrketrening forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...