Gå til innhold

Noen som har smakt ubuntu? (Cola)

Anbefalte innlegg

Jeg stakk på butikken i lunsjpausen dag.

Jeg har sommerjobb på NTNU gløshaugen, og det er ikke mange butikker i nærheten der.

Det er bare en liten storkiosk som jeg ikke husker hva heter akuratt nå, men hvertfall...

Der hadde de en cola som het for "ubuntu".

Først tenkte jeg at dette var et dårlig salgstriks for at svette linux-nerder skal kjøpe det.

Ikke drikker jeg brus i hverdagene heller, men jeg tenkte what the hell og bare kjøpte det.

Det var faktisk perfekt cola.

Veldig mye kullsyre, god smak, ikke for søt.

Bare himmelsk.

PERFEKT COLA.

Litt dyrt, kosta 21 kr for en liten 0,33 L.

Men det er vel muligens fordi det var på kiosk.

Noen andre som har smakt det og har meninger om det?

Kommer til å kjøpe en del av det fremover.

00001.jpg

http://www.ubuntu-trading.com/our-fairtrade-cola

Den originale colaen smaker sauesæd i forhold synes jeg.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke smakt den, men når det kommer til den beste colaen så fant jeg Vanilla Coke i sverige. Smakte den 1 gang mens den var i norge og syntes at den var altfor god til å være sann, så ble den borte, og nå fant jeg den igjen! Vanilla Coke er den beste og perfekte colaen!

Lenke til kommentar
Har ikke smakt den, men når det kommer til den beste colaen så fant jeg Vanilla Coke i sverige. Smakte den 1 gang mens den var i norge og syntes at den var altfor god til å være sann, så ble den borte, og nå fant jeg den igjen! Vanilla Coke er den beste og perfekte colaen!

Kjøpte feil engang,og aldri mer,cola skal smake cola og ikke vanilje :sick:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en boks Ubuntu cola på en deli de luca i oslo, var helt grei cola.

Utrolig nok har det ingenting med GNU/Linux-distroen Ubuntu å gjøre (som om vi "svette linuxnerder" trenger noen som helst ekstra motivasjon for å drikke cola :p), men det er et fairtradeprodukt. Ubuntu betyr jo noe sånt som "medmennesklighet til hverandre", ganske fritt etter hukommelsen.

Lenke til kommentar

Vanilla Coke er helt klart best, hvor fant du den igjen? Sverige eller en bortgjemt plass i Norge?

Lenke til kommentar

Vanilla Coke er helt klart best, hvor fant du den igjen? Sverige eller en bortgjemt plass i Norge?

I Sverige, på vei mot svinesund, men rett før så kommer det er sånt stooooooort senter. Den lille Godisfabrikken hadde og Maximat. Konge-drikk, elsker den! Trodde jeg var Urge fan jeg, men Vanilla Coke slår helt klart alt annet av brus.

Lenke til kommentar

har ikke testet den nei (altså ubuntu). men får jeg muligheten så vil jeg ta en smake prøve.

Pepsi kom først? Haha, det er ikke uten grunn at det heter Pepsi og Coca Cola, og alle kopiene heter noe med cola og ikke pepsi...

Pepsi begynte i 1903 mens Coca Cola begynt å produsere i 1886.

kilde:

http://en.wikipedia.org/wiki/Coca-Cola

http://en.wikipedia.org/wiki/Pepsi

Klart dagens lol.

Hvis noen er intr så fikk Coca Cola navnet fra Coca-in (kokain) og Cola (Kola bønner). Første Colaene produsert hadde kokain og kola bønner som hoved ingrediens. Var sikkert helt "rå" smak på den. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...