djgudleif Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 (endret) Jeg stakk på butikken i lunsjpausen dag. Jeg har sommerjobb på NTNU gløshaugen, og det er ikke mange butikker i nærheten der. Det er bare en liten storkiosk som jeg ikke husker hva heter akuratt nå, men hvertfall... Der hadde de en cola som het for "ubuntu". Først tenkte jeg at dette var et dårlig salgstriks for at svette linux-nerder skal kjøpe det. Ikke drikker jeg brus i hverdagene heller, men jeg tenkte what the hell og bare kjøpte det. Det var faktisk perfekt cola. Veldig mye kullsyre, god smak, ikke for søt. Bare himmelsk. PERFEKT COLA. Litt dyrt, kosta 21 kr for en liten 0,33 L. Men det er vel muligens fordi det var på kiosk. Noen andre som har smakt det og har meninger om det? Kommer til å kjøpe en del av det fremover. http://www.ubuntu-trading.com/our-fairtrade-cola Den originale colaen smaker sauesæd i forhold synes jeg. Endret 23. juni 2009 av ikkespisgress Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Ja, jeg. Smakte dritt. Daniel Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Kjøpte ein boks i fjor haust, men tykte ikkje det var spesielt godt, so eg kjem ikkje til å kjøpe meir. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Kjøpte ei flaske da de var på tilbud på nevnte storkiosk (SiT Storkiosk på Stripa) tidligere i vår, og det er helt grei Cola. MYE bedre en alle disse Frist Price og hva enn det nå heter, men ikke like godt som Coca Cola. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Kjøpte en på Ultra her i nærheten for ca. mnd siden. Ble dessverre ikke frelst, verken over pris eller smak. Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Har ikke smakt den, men når det kommer til den beste colaen så fant jeg Vanilla Coke i sverige. Smakte den 1 gang mens den var i norge og syntes at den var altfor god til å være sann, så ble den borte, og nå fant jeg den igjen! Vanilla Coke er den beste og perfekte colaen! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Ubuntu Cola er fantastisk. Min favoritt av "kopiene". Edit: La til gåsetegn. Endret 24. juni 2009 av khalif_of_kalif Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Har ikke smakt den, men når det kommer til den beste colaen så fant jeg Vanilla Coke i sverige. Smakte den 1 gang mens den var i norge og syntes at den var altfor god til å være sann, så ble den borte, og nå fant jeg den igjen! Vanilla Coke er den beste og perfekte colaen! Kjøpte feil engang,og aldri mer,cola skal smake cola og ikke vanilje Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Den smakte forferdelig. Altså, Jolly Cola blandet med Grans Cola er jo en nytelse i forhold. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Jeg kjøpte en boks Ubuntu cola på en deli de luca i oslo, var helt grei cola. Utrolig nok har det ingenting med GNU/Linux-distroen Ubuntu å gjøre (som om vi "svette linuxnerder" trenger noen som helst ekstra motivasjon for å drikke cola ), men det er et fairtradeprodukt. Ubuntu betyr jo noe sånt som "medmennesklighet til hverandre", ganske fritt etter hukommelsen. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Ubuntu Cola er fantastisk. Min favoritt av kopiene. Så du regner Pepsi som bedre enn Coca-Cola? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Nope, Pepsi er avløpsvann. Coca-Cola er uovertruffent best, men det finnes greie kopier av denne, og Ubuntu troner hittil på toppen. Edit: Bøyer seg i skam for Nikka Endret 24. juni 2009 av khalif_of_kalif Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Uten at jeg vet, så tipper jeg at Pepsi var først ute med Cola. Derav kommentaren til Nikka. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Det tipper jeg også stakan. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Har ikke smakt den, men når det kommer til den beste colaen så fant jeg Vanilla Coke i sverige. Smakte den 1 gang mens den var i norge og syntes at den var altfor god til å være sann, så ble den borte, og nå fant jeg den igjen! Vanilla Coke er den beste og perfekte colaen! Vanilla Coke er helt klart best, hvor fant du den igjen? Sverige eller en bortgjemt plass i Norge? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Det tipper jeg også stakan. Oi, det visste jeg ikke *bøye hodet i skam* At Pepsi klarte å gjøre det SÅ feil tilogmed! Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Har ikke smakt den, men når det kommer til den beste colaen så fant jeg Vanilla Coke i sverige. Smakte den 1 gang mens den var i norge og syntes at den var altfor god til å være sann, så ble den borte, og nå fant jeg den igjen! Vanilla Coke er den beste og perfekte colaen! Vanilla Coke er helt klart best, hvor fant du den igjen? Sverige eller en bortgjemt plass i Norge? I Sverige, på vei mot svinesund, men rett før så kommer det er sånt stooooooort senter. Den lille Godisfabrikken hadde og Maximat. Konge-drikk, elsker den! Trodde jeg var Urge fan jeg, men Vanilla Coke slår helt klart alt annet av brus. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Minner meg mest om en av kopi-colaene ala First Price Cola og sånt skvip. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 har ikke testet den nei (altså ubuntu). men får jeg muligheten så vil jeg ta en smake prøve. Pepsi kom først? Haha, det er ikke uten grunn at det heter Pepsi og Coca Cola, og alle kopiene heter noe med cola og ikke pepsi... Pepsi begynte i 1903 mens Coca Cola begynt å produsere i 1886. kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Coca-Cola http://en.wikipedia.org/wiki/Pepsi Klart dagens lol. Hvis noen er intr så fikk Coca Cola navnet fra Coca-in (kokain) og Cola (Kola bønner). Første Colaene produsert hadde kokain og kola bønner som hoved ingrediens. Var sikkert helt "rå" smak på den. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Ubuntu cola har for øvrig ingenting som helst med Linux å gjøre, det er et prosjekt for å hjelpe barn i afrika eller noe slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå