Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsterker forstyrrer radiosignalet

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp byttet bil og montert inn cd-spiller, forsterker og basskasse. Inne i bilen er det 6 høyttalere som alle er koblet direkte til spilleren. Deretter phono m/remote til forsterkeren med basseren. Problemer mitt er at når forsterkeren slår seg på blir signalet på radioen utrolig dårlig. Har testet uten remotekabelen slik at forsterkeren ikke slår seg på og da er signalet utmerket. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Videoannonse
Annonse

Ser at dette innlegget er gammelt, men jeg har samme problem som du beskriver. Jeg har en dynaBel forsterker hvor radiosignalet blir veldig dårlig når forsterkeren slår seg på.

Fant du ut av det?

Endret av tsk002
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ser dette er et gammelt innlegg, men prøver:-D prøv å legge opp bedre/ekstra jording til forsterkere og en ny jording på spilleren. Er det dårlig jord, vil forsterkere trekke jord via rca kablene, noe som ødelegger fm og lyden generelt. La bilen gå, skru volum helt ned og rus bilen opp til 2000rpm, hører du turtallet alà dynamostøy i høyttalerne, er det for dårlig jord, og/eller for dårlige rcakabler:-D håper dette hjelper:-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...