Gå til innhold

BK: Fokusert jeger med mus i blikket

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei, først og fremst vil jeg si det var en fiiin katt :yes:

Fokuset sitter på øyet, og det er varme og fine farger i en detaljert pels.

Men;

*jeg personlig syns ikke akkurat bakgrunnen (som ser ut som i et studio e.l) passer til en slik tittel, eller setting for en katt på jakt..

*Det lyset som treffer nakkeområdet til pus er litt uheldig, (overeksponert?) stjeler mye oppmerksomhet.

*Det mørke i høyre siden er litt vel mørkt, syns jeg.

Er ingen portrett-analytiker, men slik oppfatter nå jeg bildet :whistle:

Sist må jeg si;

stå på, du har definitivt et meget godt øye for fine bilder, og har gjort en bra jobb her!

Lenke til kommentar
Okei, først og fremst vil jeg si det var en fiiin katt :yes:

Fokuset sitter på øyet, og det er varme og fine farger i en detaljert pels.

Men;

*jeg personlig syns ikke akkurat bakgrunnen (som ser ut som i et studio e.l) passer til en slik tittel, eller setting for en katt på jakt..

*Det lyset som treffer nakkeområdet til pus er litt uheldig, (overeksponert?) stjeler mye oppmerksomhet.

*Det mørke i høyre siden er litt vel mørkt, syns jeg.

Er ingen portrett-analytiker, men slik oppfatter nå jeg bildet :whistle:

Sist må jeg si;

stå på, du har definitivt et meget godt øye for fine bilder, og har gjort en bra jobb her!

+1

Lenke til kommentar

Fargespillet mellom det sterke gule og det duse blå er det som løfter dette opp forbi et snapshot av en katt for min del. Det tette utsnittet kutter både øre og værhår, men uten dette hadde ikke fargespillet og detaljene i pelsen kommet like godt fram.

Glimtet i værhåret ved siden av øret og værhårtippen som ligger bak fokusplanet er fine detaljer. Katten er virkelig flott, og kontrasten i pelsen er slående. Spesielle værhår.

Eksponeringen sitter 100%, det er lyst på det lyseste, men ikke utbrent.

For å pirke litt på ting som kunne vært et par hakk bedre: komposisjonen hadde blitt bedre med omtrent samme utsnitt om du hadde vært litt næmere kattens høyde. Ikke sikkert at kontrastene hadde vært like tydelige, men når man tar bilder av dyr er det en fordel å huske på at det ikke bestandig er en god ide å ta bilder ovenifra og ned. Værhårene er kuttet i bunn, noe som ikke trekker nevneverdig ned her, men kan utgjøre mye når man tar bilde av katter.

Helhetsintrykket er flott. Man må ta mye på sparket når man fotograferer katter, de mest spennende situasjonene varer aldri lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...