Gå til innhold

Hvordan mosjonerer du din hund?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en 1 år gammel blanding av labrador, husky og toller. Hun har hodet til en labrador, øynene til en toller og kroppen til en husky.

Hun er skikkelig sterk. Så det er ikke bare-bare når hun får øye på noe spennende når vi er ute å går på blankisen om vinteren, for da er det plutselig hun som er ute på tur med meg.

 

Jeg og hunden går turer. Leker masse! Ettersom vi bor på landet og har stor plass og romstere på. Og vi trener også litt på søk.

Gjør også masse annet, som diverse hjernetrim og alt mulig rart.

Endret av Doglover
Lenke til kommentar

Min Groenendael får turer på asfalt og i skogen :)

Antall turer og timer per dag varierer veldig. Alt etter vær, dag og arbeidstid.

 

Jeg bruker å slippe han på områder hvor det ikke ferdes mennesker og andre hunder.

Han elsker å leke med pinne(vi leker med måte!) og løpe rundt.

 

Ingenting er som å se en lykkelig hund løpe :love:

Lenke til kommentar

Går 1 - 2 turer hver dag. Vi går ikke langt enda (har en russian toy på fem mnd) Hun går veldig raskt i treningsmodus når vi går tur for tiden, så vi går kort, og/eller tar pauser på turen. Prøver å få til så ofte så mulig at vi kan dra til steder der hun kan løpe fritt uten bånd.

 

Enig turtlis, det er en fryd å se på en lykkelig hund løpe rundt. :love:

Lenke til kommentar

Jeg har selv en Staffordshire Bullterrier på 14mnd. Vi trener lydighet og spor som et tidsfordriv :whistle:

Ellers er vi 2-3 ganger i uken på 3-5 timers fjelltur, så det er vel kanskje en av de få staffene som går under kategorien Fjellstaff :!: Den er oppvokst med polarhunder, går på tur med polarhunder ( malamute og husky ) Så den lille staffen er topptrent av de spreke og mye smidigere polarhundene :cool:

 

Ellers så vanker det 3-5 timer hver dag med turgåing og pinnekasting (bestandig litt lydighetstrening på tampen av en tur for å holde ved like)

Lenke til kommentar

Korte turer går jeg i nabolaget og de lange i skogen. Hun får to-tre korte (cirkus 10 minutter hver) og en lang tur hver dag (hvis ikke det regner veldig mye, da blir den lange på magisk vis forandret til en kort :p ). De dagene jeg jobber (tre i uka), får hun lang tur på en halvtime, de dagene jeg har fri går vi 1-1,5 time. Har henne med meg stort sett overalt og mye bort på besøk, så tror nok hun er fornøyd med aktiviteten.

Ser jeg hun er veldig sliten en dag dropper vi langturen, eller bare går ned på skolen og sparker litt ball og leter etter godbiter. :)

 

sein EDIT: Har en kinesisk nakenhund

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...