Sekai-ichi Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 (endret) lagde denne og ble veldig fornøyd, men den er i feil oppløsning, og for en eller annen merkelig grunn ødelegger jeg noe hver gang jeg prøver å fikse det=P prøvd så mange ganger at jeg ga opp! http://www.megaupload.com/?d=VI2F24H8 så kan noen hjelpe meg med hvordan jeg kan resize bilde til 1280x800 uten å endre på noe? altså vil scalee alt ned, men ikke endre aspect ratio. og den gradienten i bakgrunnen virker litt~.. som om den har få farger, hvis noen vet hvordan jeg kan gjøre den smoothere? eller det beste av alt ville vært om noen bare kunne gjort det for meg=P? plz? (men i isåfall la det bli 40px igjen på bunnen for taskbaren) Endret 23. juni 2009 av aria-sama Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 (endret) Meget tungvindt måte du hadde brukt på å legge ut bilded ved at man må laste det ned. Du kan ikke legge det ut på tinypic.com eller photobucket eller noe slikt? Edit: så nå at bildet var på sånn 12mb.. Endret 23. juni 2009 av Complexity Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 kunne lagt ut bilde på tinypic eller en annen bilde hosting side, men siden hele problemet mitt er å få layerene til å bli så like som de kan være selv om bakgrunnen/bilderammen bytter størrelse ville det vært ganske counter-progressive. så måtte nesten linke til .psd filen. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Akkurat nå er bildet 2000px høyt og 1780px bredt, så du MÅ endre aspect ratio om du vil ha det i 1280x800. (Gradienten var både kjedelig og...dårlig. Hva med å legge på litt teksturer på bakgrunnen i stedet?) Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 (endret) nei nei, du skjønte ikke hva jeg tenkte på=P vil endre aspect ratio på bide, men ikke på layerene. (gradienten regnes da altså ikke). hm~ legge tekstur? prøvde å holde det så simpelt som mulig, og er egentlig fornøyd med gradienten jeg~.. men men, kan jo eksperimentere vidre med den siden. først må jeg bare få resiza den XD edit; damn! blir badass med stein-tekstur=P though still; må få resiza den først=P vil ikke gå igjenom masse bry med å lage en tekstur/layer jeg kan ha i bakgrunnen hvis jeg blir tvunget til å bytte bakgrunn når jeg skal bruke den som wallpaper Endret 23. juni 2009 av aria-sama Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 (endret) Uhm.. Sånn? http://www.megaupload.com/?d=4YOJECI8 Jeg endret bare canvasen, ikke selve innholdet, da du nå står fritt til å omskalere det selv uten tap av kvalitet. For å endre alt innholdet uten å endre størrelsesforholdet markerer du lagene (CTRL+click) og trykker CTRL+T, og holder inn shift for å beholde ratioen. Endret 23. juni 2009 av -B. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 hell yeah!!=P takkker Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Og om du lurer på korleis du endrar storleiken på canvasen, altso biletflata, i PS: Image --> Canvas Size (Ctrl + Alt + C). Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 O.o?!.. litt seint, men vet det i det minste nå=P... Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 sånn, slik ble den^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå