.Lagrange. Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg har nylig kjøpt meg ny mobil, men jeg trykka "Engelsk" i det jeg startet den opp. Dermed står den på EDGE atm. Jeg vet GSM er standard i Norge, men hvilket GSM nettverk? 900/1800 eller 850/1900 ? Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 3G: WD2100, HSDPA (tror jeg) GSM: 900 og 1800 brukes i Europa. 850 brukes i Asia og 1900 brukes i USA og ellers i Amerika. Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Okei, da ordnet jeg det! Men jeg tror jeg har misforstått hva EDGE er, for edgesymbolet er enda tilstede på mobilen min, og de andre valgene i tillegg til GSM var Quad-bånd... Jeg finner ikke noen muligheter til å fjerne EDGE, går jeg inn på internett finner jeg serverinnstillinger; telenor / telenor MMS og telenor internett. Vil ikke ha EDGE! Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 EDGE er "2,5G". Du kan ikke fjerne det da det er GSM-nettet og det er aktivt sålenge GSM-nettet har EDGE-kapasitet. "Vanlig" GSM gir deg datahastighet på ca 64kbit/s og EDGE opp til 234kbit/s. (Super)3G er teoretisk opp til 7mb/s. Vil du fjerne EDGE må du kjøpe telefon uten Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Men er ikke EDGE ganske dyrt da? iPhonen jeg har "på siden" av denne har jo mulighet til å deaktivere EDGE, derav min streben etter å få av EDGE. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Men er ikke EDGE ganske dyrt da? iPhonen jeg har "på siden" av denne har jo mulighet til å deaktivere EDGE, derav min streben etter å få av EDGE. Du sier ikke noe om hvilken operatør du har, men standard for de fleste (alle?) i Norge er at du betaler for mengden data lastet ned, uansett frekvensbånd eller overføringshastighet. Dermed blir det ett fett om du bruker CSD, HSCSD, EDGE, GPRS, 3G eller turbo-3G. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå