Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Dårlig service canon support.


Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med et canonprodukt.

 

Etter å ha funnet produktet i produktkatalogen og gått gjennom 5 sider med mulige feil uten å finne min feil klikker jeg på linken til online support.

Linken fungerte ikke uansett hvilken browser jeg prøvde.

 

Makan til service!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker TEE for info. Jeg skal prøve linken på nytt.

 

Hjemmesiden kan serfølgeli ha vært nede de dagene jeg prøvde før jeg skrev strengen her.

 

Til "darket" et lite komentar.:

Når man først har vært hos forhandler som har informert om at jeg bør kontakte canon / evt hjemmesider.

Når jeg så går inn på canons hjemmesider og alle linker fungerer bortsett fra den siste til "canon online support" så er dette beskrivende for situasjonen.

 

Hva galt har jeg gjort her og hva har jeg ikke giddet?

 

Alltid lurt å lese teksten før man svarer.

 

Ja, muffinsman jeg fikk med meg linken. Takker!

Endret av reor
Lenke til kommentar

Etter min oppfatning, som da er subjektiv,er det dårlig service at et firma som baserer seg på internetløsninger med hensyn til kundeservice har IT løsninger som ikke fungerer over tid som firmaet anbefaler kunden å benytte.

 

Når jeg kontakter support skyldes forsøk på henvendelse at jeg har et problem jeg ønsker løst og ikke at jeg ønsker nye problemer og bortkastet tid for å formidle henvendelsen.

 

I håp om at IT ansvarlig leser dette skal jeg gi en fullstendig beskrivelse.:

1.

Ved de første forsøkene over noen dager å benytte linken så fungerte ikke denne. Jeg kom ikke inn til support.

2.

Etter å ha åpnet denne strengen uten at jeg tror det er noen sammenheng virket linken og jeg kom inn til supportsjemaet. Skjemaet ble fylt ut, men det var ikke mulig å få sendt det.

Jeg måtte bl.a. krysse av for at jeg aksepterte betingelsene for et medlemskap i en klubb uten at dette hjalp. "Det har oppstått en feil".

3.

Jeg prøvde deretter å bli medlem. Alt gikk bra inntil jeg kom til siden hvor jeg bekreftet personlig info. Da jeg bekreftet fikk jeg "servererror" og var like langt.

 

For meg virker det snålt at IT ansvarlig ikke tester opplegget fra ekstern maskin.

 

Ovennevnte erfaringer er gjort med IE8. Jeg har ikke hatt tid til å teste andre browsere.

 

Når jeg får telefonen tilbake vil jeg benytte den i stede for dette tullet som jeg ikke har tid til.

 

Ps.

Dårlig sprog og skrivefeil, men jeg lar det gå som det er.

Endret av reor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Saken har gått videre og er avsluttet hos helpdesk.

 

Flg tillegg til det ovennevnte har skjedd.:

1.

Jeg motar mail fra canon hvor jeg ble bedt om å oppgi klokkeslett helpdesk kan ringe meg.

Da mailen ble returnert ble det failure hos canon og mailen ble ikke mottatt.

2.

Jeg ringte Canon helpdesk 23500143 og telefonsvareren oppyste om nytt gratis telefonnummer.: 00800226667.

Telefonsvareren opplyste videre at ikke alle mobiltelefoner ville takle dette nummeret, noe som viste seg å være riktig.

I ettertid fikk jeg vite at oppgitt telefonnummer er feil.

Riktig nytt gratisnummer skal være 800-22666-767.

 

Jeg skal her legge til at i ettertid fikk jeg et spørreskjema fra canon, men det viste seg at det ikke var interesse hos Canon å få frem problemer jeg hadde hatt så besvarelsen ble abortert.

Endret av reor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...