Gå til innhold

BK: Solnedgang over vesterøya, sandefjord

Anbefalte innlegg

Bildet tok jeg etter litt forberedelser, og for å "innvie" tripoden.

Fikk ikke bilde direkte av solnedgangen, desverre, pga. jeg fant ikke noe høyere punkt å stå på. Antennetårnet tok jeg med for å kunne se skarpheten på bildet lettere, og forhåpentligvis som en del av komposisjonen. Håper ikke det var for mye eller ødeleggende. :)

Bildet ble tatt med solfilter på, med ISO automatisk instilt på 160, lukkertid 1/197sek.

Kom gjerne med tilbakemelding hva jeg har gjort feil, eller bør gjøre bedre neste gang.

Opprettet en tråd i Fotografi-fora'et hvor jeg spurte om råd før jeg gikk ut, men her er altså det bildet jeg likte best av alle jeg tok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg kan vel åpne ballet :!:

Ehh... Det er en fint eksponert himmel, med lekre toner av rødt.

Men personlig mener jeg motivet blir litt for intetsigende.

Tårnet egner seg i mine øyne som forgrunn med solnedgangen, men det blir litt rart med skogen (som forøvrig er slik at det ser ut som om bildet er skjevt) under som later til å være uskarp.

Og utsnittet er på en måte hverken fugl eller fisk.

Hadde bare tårnet og himmelen vært det eneste i bildet... :roll:

Men keep in mind at jeg generelt syns det er et fint bilde, og mange som ikke er like kresen som det vi er, hadde sagt at de syns det er veldig fint :!:

Edit, skreiveleief :)

Endret av Larsenio
Lenke til kommentar

Takk for kommentaren!

Hittils det første bildet jeg har fått noen til å synes det er fint. :)

Men ja, ser nå at bildet kan virke skjevt med trærna. Er forøvrig òg enig med croppen.

Skal tenke på det neste gang jeg tar slike bilder.

Sitter på jobb nå, men har noen flere bilder jeg legger ut her i en ny tråd senere i kveld som jeg tok i går kveld.

Lenke til kommentar

Er enig i det meste Larsenio sier :thumbup: ,fine farger,men litt tynt ellers,også må jo ikke bildet alltid komponeres ferdig der ute.Det er det som er så fint med digitalt;det er bare å beskjære og prøve seg frem hjemme.

Tar mange bilder som jeg faktisk planlegger å beskjære når jeg kommer hjem,siden motiv og utsnitt ikke alltid passer med kameraversjonen.(Litt mye himmel osv.)

Komponer ute,planlegg gjerne etterarbeid,fjern uvesentligheter når du har kommet hjem.

Lykke til!

Endret av Rodswinger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...