Gå til innhold

TV2 Hjelper Deg tester videokameraer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har akkurat sett det...

Så Sony TRV33 kom bra ut, de sa ganske lite om bildekvaliteten, men de nevnte at kameraet hadde god lysfølsomhet.

Må kanskje ta en tur til Narvesen for å bla litt i Lyd & Bilde.

Prisen til TRV33 var satt til 9000, de skulle bare vist at en kan få det langt billigere hvis en tar seg en runde på nettet.

Lenke til kommentar

Herregud, det var vel den mest meningsløse testen jeg har sett på lenge. "Bildekvaliteten er omtrent lik på alle kamera"!!! Det er jo bare tull. I fint sommervær så er de stort sett gode, men linse/ccd-følsomhet gir jo enorme utslag i støy i dårlig lys.

Og innebygd lys var jo et enormt pluss. (?) Hvorfor det. Har noen sett hvordan hudtoner ser ut med slikt lys. Det er omtrent ubrukelig! Og det innebygde blir uansett for svakt eller suger for mye av batteriet. Skal man på død og liv ha lys på kameraet så lønner det seg å kjøpe en separat løsning.

Jaja, Canon vant men det kan jo være gode kamera allikevel:-)

Lenke til kommentar
Herregud, det var vel den mest meningsløse testen jeg har sett på lenge.

Ja, den var ikke så mye å skryte av. Flere modeller hadde heller ikke skadet. Men det kan jo hende testen er mer utfyllende i Lyd & Bilde.

Lenke til kommentar

Har ikke fått sett testen, men jeg frykter jeg sitter igjen med et horete inntrykk av hele TV2 til slutt.

Kritikk til dere her (bare ta igjen!):

-medfølgende videolys er unektelig bra! Det går jo an å slå av. Et separat kjøpt tar opp blitsskoen og koster fra 350.

-for all del, IKKE len dere til Lyd & Bilde når det gjelder video og stillskamera. Jeg har virkelig aldri i mitt liv sett et verre magasin enn norske "Lyd & Bilde" når det gjelder videokamera i hvert fall. De presterte i sin tid å gi karakteren "9" i både bildekvalitet og total til et av Hitachis tidlige DVD-kamera. (Som vi alle nå veit har disse kameraene problemer med raske kamerabevegelser pga 6 mbps datarate vs 36 mbps på miniDV) Det er mulig det har blitt bedre, men skal man ha noe ordentlig så VÆR SNILL MOT DEG SELV og gå på en diger MIX og kjøp svenske "ljud & bild" eller engelske "camcorder user", som er nesten like bra. Aller best er "DV Magazine", men jeg har ikke sett det i noen norske butikker så langt. "Lyd & Bilde" leser man KUN for DVD-spillere, TVer og hjemmeanlegg sin skyld. Det er bladet også veldig bra på.

unnskyld til dere som elsker bladet, men videotestene der har så langt vært (unnskyld bruk av kjedelige og vanlige ord) drita elendige.

Lenke til kommentar

vel eg syns ikkje lyd og bilde er noe seriøst blad.

Etter eg hadde kjøpt meg ein samsung 9500z tuner og patcha den til og ta inn viasat og canaldigital sin pakker.Så kjøpte eg lyd og bilde og der

sto det att det ikkje var mulig og få inn viasat på den tuneren her,vel mit tv3 kort funka nå veldig bra så eg veit ikkje hva dei rota men,kanskje det ikkje var heilt vanlig måte eg gjorde det på når eg la inn eit anna "os" men det funka da hverfall,nei eg blei så forbanna på det bladet att eg har aldri kjøpt det mere :(

Lurer på om dei fikk betalt av viasat får og skrive det her,var da hverfall meget dårlig av dei som skreiv den artikelen og ikkje søke lit mere opp i info før dei skreiv det.... liker og lese fakta som regel eg ;)

Og RikkyRally prøvde og fikse den lit nå ;) er noen ...... hverfall ;)

Lenke til kommentar

Ursa: Jeg sier ikke at det ikke er kjekt med innebygd videolys. Men å legge det opp som et HOVEDPOENG i testen er meningsløst. Skal videolyset ha en brukelig effekt, så suger det enormt med strøm fra batteriene. Innebygd lys blir kun et nødbluss.

Det er vel stort sett bare Canon som konsekvent holder fast ved denne løsningen?

Lenke til kommentar
Så kjøpte eg lyd og bilde og der  

sto det att det ikkje var mulig og få inn viasat på den tuneren her,vel mit tv3 kort funka nå veldig bra så eg veit ikkje hva dei rota men,kanskje det ikkje var heilt vanlig måte eg gjorde det på når eg la inn eit anna "os" men det funka da hverfall,nei eg blei så forbanna på det bladet att eg har aldri kjøpt det mere

Pust mann! PUST! :lol:

Lenke til kommentar

Hallo!

Så TV2 Hjelper deg i dag og ble ikke spesielt overbevist over den anbefalingen de kom med. Canon DV-kameraene som ble anbefalt har eleding lyd (er det jeg har lest). Jeg har tenkt til å kjøpe et digitaltvideokamera. Noen som har en anbefaling?

Viktig er;

* Video8 kompatibelt (har en 13 år gammel videokamera med mange Video8 kasetter)

* Ikke dyrere enn 12 000,- ink.mva

* Bildekvalitet

* Lydkvalitet

Lenke til kommentar
337-Zonic"]

* Video8 kompatibelt (har en 13 år gammel videokamera med mange Video8 kasetter)

* Ikke dyrere enn 12 000,- ink.mva

* Bildekvalitet

* Lydkvalitet

Hvis du kjøper et kamera med analog inn vil du kunne overføre de gamle video8 filmene dine over til DV.

Alternativet er å kjøpe et kamera med Digital8 formatet. Dette er blant de rimeligste og største kameraene du finner i prisguiden.

MLW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...