Gå til innhold

2 subwoofere vs 1 subwoofer - hjelp meg i valget!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå valget om å kjøpe:

2 stk. CERWIN-VEGA VE-28SX som blir fire 8" elementer

23_-1082993624_hoved.jpg

1 stk. Cerwin Vega CLS-155 som blir én 15"

cls15s.jpg

Får de til samme pris.

Hva burde jeg velge?

Skal brukes til film i et dedikert rom med:

Harman Kardon AVR7000 5.1 forsterker

Dali fronthøyttalere og senter

Klipsch bakhøyttalere

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, så du tror den vil spille bedre enn begge de to?

Prisen jeg må betale er bare 3000,- kr for enten to stykk VE-28SX (6800,- kr nytt) eller én CLS-155 (5599,- kr nytt) og er akkurat i grenseland for hva jeg har råd til å betale :/

edit: Jeg kan foresten legge til at jeg har et eget B&W 683 stereoanlegg med NAD forsterker til å høre musikk med, og som skal spille pent.

I hjemmekinoen vil jeg ha mest mulig bang for the buck ^^

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar

Neida. Ingenting er for stort, derfor du har gain-control. Har selv hatt to stk 12" på 10 kvadrat.

Angående ulemper/fordeler:

15" gir bedre dypbass og genrelt mer bass(egne erfaringer angående CV!).

8" har bedre kontroll.

4 stk 8" tilsvarer en 15" i areal, men fortsatt vil de ikke kunne gjengi dypbass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har selv en CLS-15SX og må medgi at det trykker voldsomt under film. Morrofaktoren er på topp og det er jo det som er viktig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg er av samme oppfatning, selv om jeg en eller annen gang vil gå til innkjøp av noe litt mer høyoppløst.

Lenke til kommentar

Jeg tenker i samme baner jeg også, men jeg er fremdeles i de tidlige fasene, og denne er jeg sikker på at jeg holder ut med i en god del år framøver før jeg føler for å ta steget opp.

Kjøpte også nytt lerret i går. Tidligere har jeg hatt et slitent gammelt nedtrekkbart lerret som jeg fikk i fra en bedrift som ikke trengte det lenger, men i går bestilte jeg meg et 120" GrandView rammespent lerret, det bli kos når jeg får det om en uke eller to! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hvis han er villig til å betale 35 000,- for en subwoofer, så er jo det et alternativ. Hvis ikke har vi SVS PC13-Ultra og SVS PB13-Ultra, to meget gode subwoofere til en langt rimeligere pris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Eller kjøpe en SVS sammen med AS-EQ1. :)

Den har støtte for to subwoofere, noe som gjør det lett å kalibrere to subwoofere i ett og samme oppsett.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...