macgyver1958 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hei! Min bror har en HP laptop på ca 6 mnd. Problemet med den er at det er unormalt høy prosessorbruk. Mellom 80 og 100 % hele tiden. Det som er så dumt er at for hver gang vi skal spille må vi avslutte noe prosesser, men det hjelper ikke så mye. Den har blitt stadig værre og værre. Tenkte først på virus, tok derfor en hijackthis logg, som visste seg og ikke vise at det lå noe virus bak det hele. Oppgavebehandlingen viser ikke hvem prosesser som bruker mye cpu bruk. Derfor, er det noen som kan ha noen tips til meg og min bror, setter pris på all hjelp. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Det var nu merkelig at dere ikke kan se hvilke prosesser som bruker cpu,har du trykket på "Vis prosesser fra alle brukere" For bedre oversikt,kan du prøve Process Monitor Er alt av windows update gjort ferdig(kan være den som kjører,og bruker cpu),prøv å ta en manuel windows update,og last ned og instaler alt av viktige oppdateringer,og la den gjøre seg ferdig,se at prosessen slutter å bruke cpu før restart(kan ta lang tid) Sjekk også om hp har noen update program som kjører. Jeg går ut i fra,at du har kontroll på når virus prog. søker(hvis denne er på auto) Sjekk om diskdefragmentering kjører på ettermiddagen når pc'en brukes(er auto i vista),kan stjele litt cpu den også.Det er bedre å kjøre den manuelt 1 gang i uka(kjør flere gang,hvis det ikke er gjort før),etter diskopprydding er kjørt. Vil også anbefale å kjøreCCleaner,etter dette.Kjør "Renser"og kjør "Register"flere ganger,til "Ingen feil funnet",ta backup hver gang ccleaner spør om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå