Gå til innhold

TV ankom defekt - returrutiner?


Anbefalte innlegg

11.06.09 bestilte jeg en TV hos Komplett (ukens tilbud for litt siden). I dag ankom den endelig, etter 11 dagers frakt.

 

Har gledet meg en stund til denne nå, men skuffelsen var STOR da jeg åpnet pakken og skjermen var knust. Det ytterste glasset er helt, men glasset/panelet inni har knekt i flere biter og en bit har falt til bunnen inni.

 

Jeg har selvfølgelig sendt returforespørsel til Komplett, men er det noen som har erfaringer med hvordan slikt håndteres der? Når kan jeg forvente nytt produkt? Jeg har, som mange andre, lagt igjen mange penger der de siste årene, samt at jeg handler derfra for jobben. Jeg forventer og forlanger god service fra mine leverandører, og den dagen det tar slutt er det over og ut.

 

Postskade:

 

Hvis varen er skadet under transport, skal følgende gjøres.

 

Du må ta vare på emballasje samt produktene.

Registrerer en retur hos www.komplett.no.

Når du har fått godkjent retur går du til posten med den skadde forsendelsen og emballasjen.

Sammen med posten skriver du ut en skademelding.

Postens skademelding sendes til komplett.no sammen med godkjent retur ifra komplett.no sammen med den skadde varen.

 

Det er jo et logistikkmareritt å ta med denne til et postkontor frem og tilbake flere ganger. Poenget med å få den levert på døren er jo at ikke alle folk har varebil tilgjengelig for slikt. Med Postens tempo på store pakker er det svært sannsynlig at retur vil ta 10-12 dager og deretter 10-12 dager for nytt produkt til meg. Er det en sjanse for at de sender en ny tv før de fysisk har mottatt den forrige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er fortsettelsen:

 

Tirsdag 23.06 kom jo tv-en (knust).

Fredag 26.06 fikk jeg godkjent retur fra nettbutikk, og beskjed om at frakt var bestilt.

 

Tirsdager er eneste dag for levering/henting av tyngre pakker her i Ålesund, men de kom ikke og hentet den i går.

 

Jeg snakket med Komplett i går, de sa at frakt ble bestilt fredag. De kunne ikke legge av en ny tv til meg, jeg måtte pent vente til den andre kom i retur. Nå har de ganske mange på lager, så det blir vel ikke noe problem.

 

Jeg snakket også med Posten (lokalt) i går, de kunne ikke se noen bestilling på hentingen.

 

Jeg lånte en varebil i dag og leverte tv-en på et postkontor selv. Maken til treig saksgang er det lenge siden jeg har vært borti.

 

Jeg jobber selv med logistikk, og hadde Komplett hatt mulighet for det på denne varen, skulle jeg ha fått den fraktet på en helt annen måte, både billigere og på MYE kortere tid. Denne returen samt forsendelse av ny tv skal selvfølgelig dekkes av Posten, siden de ødela den i utgangspunktet. Derfor kan jeg heller ikke nå selv velge transportør (uten å betale ekstra så klart).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...