Gå til innhold

Intel X25-M 80GB tatt kvelden?

Anbefalte innlegg

Windows 7 RC (7201)x64

Asus P6T Deluxe V2 HK

*edit* Disken var demovare og kom med firmware 8820.

Har brukt disken uten problemer i noen uker, og i dag mens jeg kopierte noen filer (fra en intern 1Tb disk til en ekstern 1TB disk, ikke SSDen) ble OSet uresponsivt (med unntak av MSN), task manager ville ikke starte bl.a. Siden alt ble uresponsivt med unntak av MSN som nok ikke trenger diskaccess for åpne chat vinduer tenker jeg at det var disken som fikk et problem og ikke OSet.

Jeg restarter, og møtes av litt lang detection time (5 sec) på SATA 1 (SSD). Det virker som den detecter disken og fortsetter med POST, før "SATA Port1 Device Error" dukker opp. Booter naturligvis ikke OS.

I BIOS får jeg følgende info om SATA 1:

SATA Port 1

Device: Hard Disk

Vendor: Intel SSDSA2MH080G1GC

Size: 8MB <- der jeg begynte å stusse litt. Skifter jeg fra AHCI til IDE kommer disken opp som 0MB.

Har prøvd å bytte SATA kabel, og SATA port på HK, ingen forskjell. Skal prøve disken i en anna maskin, men har ikke gjort det enda.

*edit* Har nå prøvd den i en ny maskin. Samme situasjonen i BIOS. Vises som 8MB.

Booter fra en annen disk, og SSDen vises ikke i Windows (Vista Ultimate x64). Selv ikke under Administrative Tools > Computer Management > Disk Management. Ikke et spor. Ikke under Device Manager heller.

Noen forslag? Eller skal jeg bare sende den tilbake til Netshop med en gang?

Endret av rhym
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...