Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ikke karaktergrunnlag i standpunkt, 5 i muntlig

Anbefalte innlegg

Ja, nå har det seg sånn at jeg fikk vitnemålet mitt tilbake. Det var dekket av både 3, 4 og 5 - ere, men helt nederst på siden stod det "ikke karaktergrunnlag"(eller noe lignende) i mediekunnskap. Som student i det siste året på vgs har jeg også hatt eksamen, og ble trukket opp i nettopp mediekunnskap. En eksamen jeg fikk 5 på. Jeg fikk beskjeden at jeg måtte ta opp faget som privatist til våren, og det er forsåvidt greit. Men spørsmålet er: Mister jeg eksamenskarakteren min når jeg skal ta det opp som privatist?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du har både standpunktkarakter og eksamenskarakter i et fag er det eksamenskarakteren som teller når man skal avgjøre om du har bestått i faget eller ikke. Du har lov til å klage på standpunktkarakteren hvis du mener at det burde vært grunnlag for å sette karakter.

Tar du ny eksamen forsvinner alle tidligere eksamener.

Lenke til kommentar

Stryker du i standpunkt men får ståkarakter i muntlig eller skriftlig vil du automatisk stå i faget, snakk med skolen din, når avviket fra eksamen og standpunkt er så stort har mest sannsynlig læreren din gjort en for dårlig jobb! Standpunktkarakterer har ingen innvirkning på dine rettigheter til å ta eksamen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...