Zeph Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 eg har eit nforce2 a7n8x hk som vistnok har dual memory...må eg ha ein spesiell type RAM for at denne "funksjonen" skal virke? I så fall...hvilken? Lenke til kommentar
formann Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Trenger ikke spesiell ram.. men det er best å ha så lik ram som mulig. Bare sett brikkene i slot 2-3 eller 1-3 så kjører du dual-channel. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 eg har 1stk: DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5 vil det lønne seg på ytelsen å kjøpe ein til? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 eg har 1stk: DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5 vil det lønne seg på ytelsen å kjøpe ein til? Yepp. Man får ikke kjørt dual channel med bare én brikke. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 hehe....skjønner jo det da... men vil det bli merkbare endringer som loading av spill ol.? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 hehe....skjønner jo det da... men vil det bli merkbare endringer som loading av spill ol.? Nei, fordi dual channel gir ingen merkbar forskjell. Det er målbar forskjell, men du merker ikke noe forskjell på 1 Gb ram(dual) og 1 GB(vanlig).. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg fikk 30poeng mer i 3dmark03 med dual channel enn med single Men det virker som om forskjellene blir større ved bedre timings (i directX 8 spill). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå