romankovich Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Hei. Min c55 ble kjøpt like før jul i Stavanger. Da jeg kom til Bergen oppdaget jeg at telefonen knirket masse når man holdt på dekselet og helt uten grunn kunne den slå seg av. Ned til bonus/expert bar det og telefonen ble sendt inn. Trygg på at dette hadde ordnet seg hentet jeg telefonen, men samme problemet var der fortsatt. Ned til bonus/expert igjen og inn til 2. reparasjonsforsøk. Fortsatt ble ikke problemet løst. Etter den nye forbrukerkjøpsloven skal jeg da ha rett til å heve kjøpet, men neida. Bonus/expert vil sende telefonen til verkstedet for 3. gang. Har de lov til dette? De refererte til at Simens hadde egne regler som ga dem lov til å sende inn telefonen mer enn 2 ganger og henviste i tillegg til at "så lenge det ikke medførte kunden noe tap kunne de uannsett sende den inn" ifølge mannen bak disken. Rett skal være rett; de har gitt meg en c45 til utlån, men dette begynner å bli irriterende. Skal inn i butikken igjen imorgen for å klage til butikksjefen. Hva kan jeg slå i bordet med? Håper noen som har vært i samme situasjon kan hjelpe meg her. Jeg vil heve kjøpet og kjøpe en ny telefon, garantert ikke Simens!! rk Lenke til kommentar
SuperJo Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Been there, done that... Vet akkurat hva du snakker om. Har hatt lignende problemer med to-tre av mine telefoner. Etter den nye forbrukerkjøpsloven ( av 1.juli 02) har du rett på en ny C55 uten at den skal på service først. Så det kan du bare kreve med en gang! Selskaper kan ikke lage sine egne reklamasjonsregler, så lenge de ikke er gunstigere enn forbrukerkjøpsloven. Så det der med et eget Siemens-regel-tull er bare skit. Er ikke helt sikker på når du kan kreve å få heve kjøpet, men du kan sjekke det her : www.forbrukerradet.no www.forbrukerombudet.no Jeg har ringt og snakket med de et par ganger... Du får god hjelp Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Min 3510 var til verksted to ganger (av en helt annen grunn, dog), men det hjalp ikke. Jeg leverte den inn, og snakket med han som jobbet der (på Elkjøp, men) og sa at jeg ville ha en ny 3510 uten noe videre snakk. Da begynte han og å snakke om at Nokia har egne regler, selv om jeg visste at jeg hadde krav på ny etter to reparasjoner, om den måtte inn til rep. for tredje gang... Snakket så med lagersjefen (naboen min ) og sa at om jeg ikke fikk en ny en, så ble dette meldt fra til Forbrukerombudet, og i verste fall TV2. Han tok affære med en gang (han turte vel ikke miste sin trofaste kunde. Sin egen nabo...) Da fikk jeg 1999,- for styggedommen, og la 506,- + de 1999 kronene fra dagen før, på disken dagen etterpå. Den dagen (altså dagen etterpå) gikk jeg fornøyd hjem med en T720 i posen. Dette skjedde i midten av Desember... PS: Betalte kun 1705 kr,- for 3510-en in the first place Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå