Gå til innhold

Problemer med TV selv etter å ha fått ny

Anbefalte innlegg

Leverte inn en ny TV til rep hos Lefdal for to måneder siden, de sendte den til Danmark og jeg fikk den tilbake i dag. Fikk rett og slett en ny TV (etter to måneder). Og så funker faen ikke denne heller. Akkurat samme problemet som sist.

Brukanvisningen er helt tåpelig, så den har jeg lagt bort. Slik ser det ut på "førstegangs installasjon":

Bilde

Har selv huket av for analogt programsøk. Hvis jeg velger digitalt søk får jeg opp en sort skjerm (ikke slik at man ser den finner kanalene) og det søkes tilsynetalende. Tar lengre tid. Når søkinga er ferdig får jeg opp skjermen nedenfor. Ikke mulig å finne noen kanaler når jeg velger kanal 1, 2, 3 osv. Blir bare værende på dette bildet:

Bilde

Jeg har også prøvd manuell og auto-tuning uten at det hjelper:

Bilde

Bilde på den gamle kasse-tv'n med samme tilkobling:

Bilde.

Endret av Kloever
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt - hvem er kanaltilbyderen din? Get/Canal Digital etc?

Dersom det er en dekoder koblet til er vel denne koblet til via Scart- eller HDMI-kabel. Da finner du signalet på AV1/AV2/AV3 eller EXT-kanalene.

På meg virker det som det ikke er noe feil på selve TV'n, men at du har koblet til feil/ser på feil kanal.

Lenke til kommentar
Først av alt - hvem er kanaltilbyderen din? Get/Canal Digital etc?

Dersom det er en dekoder koblet til er vel denne koblet til via Scart- eller HDMI-kabel. Da finner du signalet på AV1/AV2/AV3 eller EXT-kanalene.

På meg virker det som det ikke er noe feil på selve TV'n, men at du har koblet til feil/ser på feil kanal.

Jeg begynner også å lure på om det er noe galt med det jeg gjør. Jeg vet ikke hvilken leverandør jeg har her, bor på studenthybel. Har kabel-tv (NRK1, NRK2, TV2, TV Norge, Eurosport og CNN :thumbdown: )

Er nok ingen dekoder her på rommet mitt i hvert fall. Eneste jeg har koblet til er strøm og kabelen. Jeg har bare brukt analogt programsøk og når søkinga er ferdig er bildet som vist ovenfor.

Lenke til kommentar
Sikker på at du ikke trenger RiksTV-kort eller en dekoder?

Hør med noen andre hybelboere og sjekk. For meg virker det som om du kun mottar analoge signaler, og det er ikke nødvendigvis det som blir sendt inn via kabelen din...

Jeg vet ikke hva jeg trenger, jeg vet bare at kabelen holder i massevis på den andre tv'n. Flytter nå ganske snart, og kan hende at det vil funke bra da. Hadde bare håpet at jeg skulle få brukt den nå ut måneden også.

Tok kontakt med Lefdal og gitt dem bilder, men så vidt jeg skjønner har de ikke greie på Twin i det hele tatt. Prøvde seg med at jeg skulle ringe kundeservice i Danmark før jeg leverte den forrige. Nå skal Lefdal ta kontakt i løpet av de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
Og du er HELT sikker på at du har koblet til kabelen riktig/godt i TVn?

Det at det virker fint på den gamle TVn glemte jeg... hmmm...

Det har jeg sjekket, ja. Får bare levere den inn igjen, men forlange at de ser på den mens jeg er der. Takk for forsøkene på å hjelpe.

Lenke til kommentar
Prøvd å koble til andre kilder ?

Dvd, xbox og lignende.

Da finner du jo fort ut om det er tv'n det er galt med

DVD/Playstation går helt fint. Skal levere inn tv'n på mandag.

Hvis dvd og playstation funker fint og dette er den andre tv-en du tester så tipper jeg du vil få samme problemet med en ny tv. Det er nok noe du gjør feil...

Lenke til kommentar
Prøvd å koble til andre kilder ?

Dvd, xbox og lignende.

Da finner du jo fort ut om det er tv'n det er galt med

DVD/Playstation går helt fint. Skal levere inn tv'n på mandag.

Hvis dvd og playstation funker fint og dette er den andre tv-en du tester så tipper jeg du vil få samme problemet med en ny tv. Det er nok noe du gjør feil...

Jeg skal få dem til å sjekke tv'n i butikken mens jeg er der. De må også ha ment at det var noe galt siden de sendte den til Danmark.

Lenke til kommentar
hvor mye betalte du for en slik tv? Var dem fri for de andre merkene?

Mener den kostet 2490,- eller noe. Jeg skulle ha en billig tv som ikke blir for stor på hybelen. Fornøyd bare jeg får samme bildet på tv-sendinger som på dvd.

Jeg forstod ikke hva du mente, biudhveh. Presiserer at signalene her på rommet mitt er mer enn gode nok til den gamle tv'n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...