Gå til innhold

Hvilket utvekslingsbyrå er best?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal søke utveksling til england 2. videregående.

Jeg har tenkt på:

- AFS

- EF

- YFU

- Speak

- Aspect

Men så fant jeg ut at AFS og YFU ikke sender folk til England (uten at jeg fant ut hvorfor)

Jeg vil gjerne høre fra de med kjennskap til byråene og de med erfaring, vil du anbefale meg å bruke Speak, Aspect eller EF?

Hvilke fordeler er det med de forskjellige byråene?

Endret av monkeywrench
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg har ikke personlig erfaring med noen av byråene, men jeg har venner som har reist gjennom EF, og de har vært fornøyd med opplegget! EF er også kanskje det mest kjente av de tre du nevner, og mange vil finne dette betryggende. At programmet har fått den annerkjennelsen den har tyder på at det er bra!

Lenke til kommentar

Jeg reiste med AFS til USA i 01/02 og var ikke fornøyd. Har hørt mye positivt om YFU, men om du vil til England, så går jo ikke det. Vil kanskje anbefale deg å søke noe annet enn England? Hvis du først skal gjøre noe såpass stort som et år borte, finnes det langt mer lærerike destinasjoner å besøke. Regn, dårlig ånde og fish n' chips kan du liksom oppleve når som helst ellers.

Lenke til kommentar
Jeg reiste med AFS til USA i 01/02 og var ikke fornøyd. Har hørt mye positivt om YFU, men om du vil til England, så går jo ikke det. Vil kanskje anbefale deg å søke noe annet enn England? Hvis du først skal gjøre noe såpass stort som et år borte, finnes det langt mer lærerike destinasjoner å besøke. Regn, dårlig ånde og fish n' chips kan du liksom oppleve når som helst ellers.

Ok. Saken er at å velge England er veldig gjennomtenkt.

Og jeg kommer til å dra dit. :)

Og jeg synes Fish n'Chips er ganske godt :D

Lenke til kommentar
Hei! Jeg har ikke personlig erfaring med noen av byråene, men jeg har venner som har reist gjennom EF, og de har vært fornøyd med opplegget! EF er også kanskje det mest kjente av de tre du nevner, og mange vil finne dette betryggende. At programmet har fått den annerkjennelsen den har tyder på at det er bra!

Ja. EF er en stor organisasjon, men det jeg har hørt om det er at sikkerheten er ganske liten siden de sender så mange søkere. Tror det er 5 stykker som jobber der bare. også noen flere som jobber frivillig. Et byrå som Speak som bare sender ut litt over 100 ungdommer vil ha mer kontakt med deg og da er det lettere å få hjelp og den slags.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...