Alastor Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg leier en leilighet, og der har det dessverre oppstått en lei skade på parketten pga en sofa som har blitt bikket frem og tilbake på et punkt. Området er ca 5cm bredt og 10cm langt - ikke særlig dypt, men tydelig slitt. I tillegg er de enkelte andre småriper i parketten andre steder, men ikke noe alvorlig. Jeg regner med at dette ikke vil gå under "naturlig slitasje" av leiligheten, så lurer derfor på om noen har noen tips til hvordan fikse dette enklest og billigst mulig? . Og da mener jeg fikse, ikke "dekke over skadene". Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Enklest og billigst er å la det være slik... En "billig" løsning vil være å slipe ned HELE gulvet og lakke det på nytt. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Det er ikke snakk om noen dyp skade, antok det var mulig å slipe ned det punktet og lakke på nytt... Lenke til kommentar
aquafrank Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Det er ganske vanskelig å fixe en slik skade på en pen måte. Resten av gulvet har milliarder av microskader i overflate/ lakk, og om en da bare flekklakker skaden, vil denne bli markant mer blank og "pen". Men juks det til; lakk skaden om den lar seg slipe pen, og poller hele gulvet med bonevoks. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Det finnes repsett for parkett, i hovedsak er det vel bare formtre og litt lakk som er oppi dem. Om det kan hjelpe deg, må du vurdere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå