Gå til innhold

BK: Skiing on the moon

Anbefalte innlegg

Et bilde som ble tatt i vinter i Myrdalen, nær Voss. Har ikke hatt veldig mye tid til å gjøre noe med de bildene pga skole osv. Nå er det endelig ferie og jeg skal få bladd gjennom en del av bildene. Dette er undereksponert med vilje i lightroom for å få fram snøføyken.

Konstruktiv kritikk mottas med åpne armer.

post-172623-1245750759_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner at du ønsker månen skal være en del av motivet, men den virker egentlig bare forstyrrende når den blir en sånn stor utbrent flekk. Da er det bedre å skjære den bort og heller kalle bildet "Skiing in moonshine". Mye enig i beskjæringen til Aak1, selv om motivet nå ble veldig sentrert. Men det er mulig å beskjære bildet mer foran eller bak personen. Beskjærer du mer foran personen, vil du få litt mer fartsfølelse i bildet, men du mister en del av landskapet som danner en flott bakgrunn. Her er det du selv som fotograf som må ta avgjørelsen på hva du ønsker å formidle med bildet.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner at du ønsker månen skal være en del av motivet, men den virker egentlig bare forstyrrende når den blir en sånn stor utbrent flekk. Da er det bedre å skjære den bort og heller kalle bildet "Skiing in moonshine". Mye enig i beskjæringen til Aak1, selv om motivet nå ble veldig sentrert. Men det er mulig å beskjære bildet mer foran eller bak personen. Beskjærer du mer foran personen, vil du få litt mer fartsfølelse i bildet, men du mister en del av landskapet som danner en flott bakgrunn. Her er det du selv som fotograf som må ta avgjørelsen på hva du ønsker å formidle med bildet.

Det er ikke månen i bakgrunnen, men solen ;) ellers takk for konstruktiv kritikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...