Gå til innhold

Vill 400W PSU dekke dette

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjører følgende i dag.

P5Q PRO HK

E7400 2.8GHz CPU

2GB PC 6400 RAM

Radeon 4650 1GB

4xSATA disker

1xdvd-brenner

1x120 vifte i kabinett

Jeg kunne tenkt meg å kjøpe et nytt skjermkort, da dagens ikke helt duger.

Orker ikke å svi av for mye penger, så 4670 1GB versjonen vil holde for meg.

Samt SATA diskene mine vil redusere seg med kjøp av nye, og større disker.

Da jeg bare spiller EVE Online, som ikke krever for mye.

Men vil PSUen på 400W tåle et skjermkort til?

Har surfet litt, og sett at med 2x4670 og det andre jeg har, skal det trekke rundt 229W. (Ref. eXtreme Lite 2.5)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg er nesten helt sikker på at dem må være like. Jeg kan ikke kjøre mitt 4850 med et 4890 i CF hvertfall.. så da går det nok ikke her heller:D

I følge AMD sin oversiktliste over kort man kan kjøre i Crossfire, er 4650 og 4670 godkjent i sammen uten selve connectoren.

ref link : http://game.amd.com/us-en/content/images/c...combo_chart.jpg

visst jeg ikke totalt missforstår hele listen.

Lenke til kommentar
Stemmer det, når det gjelder Crossfire kan man mixe visse kort. Det er bare SLI hvor kortene må være like.

Godt, det betyr jeg klarer å lese rett i diagrammer :)

Men tilbake til hovedspørsmålet mitt, da om min 400W PSU klarer å kjøre dette?

Lar det seg gjøre?

Lenke til kommentar
En god 400W skal nok klare det greit så lenge det er nok juice på 12V-railen.. Spørs vel hva slags merke/modell og hvor gammel den er.

Ok. PSUen er helt ny.

Den kom med i et Aopen kabinett.

Nok juice på 12v-railen? Jeg tror ikke jeg skjønte det helt.

Kan du forklare?

Hva vil jeg merke om PSUen faktisk ikke klarer å kjøre normalt etter ett ekstra skjermkort?

Lenke til kommentar

Skjermkort og CPU som er de mest strømkrevende komponentene i dagens datamaskiner drar strømmen sin fra 12V-linja på PSU. Derfor har moderne strømforsyninger mesteparten av kapasiteten sin der. Gamle PSUer la mer vekt på 3.3 og 5V-linja, som normalt sett er svært lite belastet i moderne systemer. Men siden din strømforsyning er ny, så behøver du nok ikke tenke på det. Du får prøve oppsettet og se hvordan det går, i min mening skal det holde. (Om det ikke holder, vil du kanskje merke at maskinen låser seg, kræsjer evt. PSU kutter strømmen bl.a)

Lenke til kommentar
Skjermkort og CPU som er de mest strømkrevende komponentene i dagens datamaskiner drar strømmen sin fra 12V-linja på PSU. Derfor har moderne strømforsyninger mesteparten av kapasiteten sin der. Gamle PSUer la mer vekt på 3.3 og 5V-linja, som normalt sett er svært lite belastet i moderne systemer. Men siden din strømforsyning er ny, så behøver du nok ikke tenke på det. Du får prøve oppsettet og se hvordan det går, i min mening skal det holde. (Om det ikke holder, vil du kanskje merke at maskinen låser seg, kræsjer evt. PSU kutter strømmen bl.a)

Ok.

Tusen takk for alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...