Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med Samsung T240 24' med Hdmi kabel

Anbefalte innlegg

Hei nylig kjøpt meg en Samsung T240 24' tommers lcd skjerm, 1920x1200. Lekker modell og egentlig veldig fornøyd. Men har noen problemer med den når jeg bruker Hdmi kabelen jeg har kjøpt istedenfor VGA...

1. Det skjer ganske ofte at bildet detter ut fordi kabelen ikke sitter ordentlig i. Har lest litt rundt om dette og det ser ut som fler sliter med det. Er det bare noe vi må godta frem til neste generasjons hdmi kabler kanskje får et feste?

2. I det siste har pcn også begynt å ikke "finne" skjermen etter oppstart. Står Non Plug and play skjerm, og jeg får bare 1024x758 resolution eller noe sånt på den. I tillegg starter windows opp på laptopen og jeg må stille inn ting for å få noe bilde på flatskjermen i det hele tatt... var dette som gjorde at jeg begynte å prøve fikse dette her.

3. Hvis ting fungerer og jeg prøver bruke resolutionen 1920x1080 blir skjermen "blå" og ikke noe å se på. Hva kommer det av?

4. Jeg kan ikke bruke menyknappene på skjermen til å stille på nesten noen ting, det står "Not available" på stort sett alt.

5. Punkt 4 er igjen et problem når jeg kjører fullscreen spill. Spilte starcraft på den med hdmi og jeg får bilde over hele skjermen, men bildet går litt "utenfor" skjermbildet slik at jeg ikke får med meg det som skjer helt ytterst i alle kantene av bildet.. meget plagsomt. Er det noen måte å få stilt inn dette på så jeg kan få et bilde som passer inn i skjermen?

og for VGA kabelen, når jeg bruker denne dekker ikke spill hele skjermen, men får en viss plass " i miten " med litt svart ytterst i sidene.. er det ikke mulig å ha det på noe annet vis med VGA kabel? jeg er ikke noen ekspert på skjermer og kabler og vet egentlig ikke forskjellen utenom at HDMI skal gi bedre bilde, så for meg høres det merkelig ut at man ikke kan få dekt hele skjermen pga en kabel.hvis dette fungerte hadde jeg ikke trengt bruke HDMI kabelen i det hele tatt...

håper noen har denne skjermen og/eller har peiling på dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...