neidustoreinternett Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hva har skjedd? Når jeg fikk den første preview`en av oppgjøret for 2008 var det på godt over 10.000 i tilgode. Så endret jeg litt og la til KM pga. av pendlerruta mi. Nå ser jeg at jeg må betale 5600kr i restskatt. Er ikke den diffen litt rar? Hva har skjedd? Har de regnet at jeg fikk tilbake pga. av for lite data fra arb. giver, og nå her dette blitt oppdatert? Her er tallene: Inntektsskatt til: Staten (fellesskatt) 270 135 30 761 Kommune og fylket 270 135 33 999 Trygdeavgift: Lønn mv (7,8 %) 355 128 27 700 Sum 92 460 Boligsparing for ungdom 3 000- Utliknet skatt 89 460 Avregning: Forskuddstrekk 84 019- Restskatt 5 441 Rentetillegg 210+ Å betale - innbetalingskort blir tilsendt senere 5 651 bleh!! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Du må naturligvis sjekke at alle tall er meldt inn korrekt? Den forhåndsutfylte ligningen du får på våren er ikke et løfte om at "dette får du igjen av staten, vi lover". Du må også her kontrollere at alle arbeidsgivere har meldt inn lønn/skattetrekk, at alle lån er tatt med osv osv. Så korrigerer du denne og sender den inn, evnt lar den være uendret dersom alt stemmer(men du må fortsatt sjekke den). Ut i fra det du har listet opp her så ser det ut til at du har betalt for lite skatt i fjor, og nå må dette gjøres opp. Lenke til kommentar
neidustoreinternett Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 mm skjønner. ja det er jo det logiske, at tallene ikke stemte da, men det viste jeg jo ikke heller. gikk opp i lønn, hadde to stillinger å. jaja, sånn kan det gå. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Neste år så regner eg med du sjekker alle tallene? Hvert år er det de samme artiklene i alle aviser og nettaviser. "Husk å sjekke ligningen" - "Glemt noen fradrag?" - "Husk å ta vare på årsoppgavene" osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå