Gå til innhold

Fulltastatur - htc? - andre?

Anbefalte innlegg

Ed: Når jeg tenker meg om så får jeg ikke brukt ordbok på fulltastatur, og jeg ser ikke hvordan det skulle gått noe fortere å skrive sms med et fulltastatur da, så jeg tror vel egentlig jeg ikke trenger noen ny telefon:P

Jeg er litt lei av å trykke på skjermen til min HTC Diamond.

Jeg tenkte jeg kanskje skulle skaffe meg ny telefon. Min HTC Diamond faller raskt i markedsverdi og jeg tenkte kanskje å selge den før det var "for sent". Dessuten begynner jeg å bli lei å skrive meldinger på trykkeskjermen.

Det jeg liker med telefonen er at den er så lekker og er mer eller mindre perfekt på alle mine brukspunker:

Elsker notat-funksjonen

Godt kamera

Rask å navigere i

Fantastisk meldingssytem.

Det jeg ikke liker er:

Treg å skrive meldinger med - trykkeskjerm er litt tungvindt fordi tastaturet enten er for lite for fingeren, eller bokstavene henger igjen.

Litt dårlig batteri-tid

Ellers er telefonen perfekt på alle punkter syns jeg. Jeg er litt redd for å gå over til noe nytt merke siden jeg liker systemet i HTC så bra.

Jeg har sett litt på andre telefoner men har noen spørsmål:

HTC S740 - fungerer fulltastaturet godt, kjapt og responsivt så jeg kan raskt skrive inn meldinger på farten? Noe negativt med den?

HTC Touch Pro - Er knappene på tastaturet for lite i praksis? Henger den slik som Diamond?

HTC Touch Pro 2 - Er den veldig mye større enn HTC Diamond?

Sony Ericsson Experia - Veldig forskjellig å bruke fra HTC? Bra tastatur?

Hva tror dere er et godt valg? Kom gjerne med andre alternativer

Endret av mkb88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sjølv Touch Pro og opplever ikkje at tastane er for små. Du kan også bruke ordbok med fulltastatur, men personlig så har eg slått av dette sidan eg synest det er kjappast og berre taste ferdig ordet.

Største problemet med tastaturet til Touch Pro er at det krever to hender for å skrive meldingar sidan ein tommel ikkje rekk over heile tastaturet utan å skifte grep (med mindre eg bruker touch tastaturet på skjermen). Det er derfor ein telefon du må "ha tid til å bruke", personleg så savnar eg litt eit vanlig fysisk nummertastatur til å skrive meldingar med ei hand utan å sjå på tastaturet.

Men om du skal skrive word dokument og liknande så er tastane litt små og krever litt for hard trykk rett ned til å kunne skrive touch, men med litt trening går det. Det er også litt irriterande at telefonen ligg og vipper om du legg den ned på eit bord for å skrive. Kunne med fordel vært ein liten fot bak skjermen til å støtte opp når du har tastaturet ute.

Har ikkje prøvd Touch Pro 2, men det ser ut som at den er betre tilrettelagt for touch skriving.

Lenke til kommentar

Hmm, tror egentlig hovedårsaken til at jeg ville ha noe med tastatur egentlig er at jeg har sett for mye gossipgirl og syns det ser kult ut med sånt tastatur:P

Jeg klarer meg utmerket med vanlige Diamond med trykkskjer. Ikke tenkt så mye over det, men skriver faktisk veldig rask med den når jeg tenker meg om:P Ordboka er jo ganske bra så...

men når jeg tenker meg om så kan det være greit å bytte før jeg ender opp med å ikke få mer enn 1000 kr for min diamond... Men tror ikke jeg orker bytte fra HTC. Elsker alt ved den rett og slett, utenom litt dårlig batteri og at den henger litt når jeg skriver sms.

Tror Touch Pro 2 ser litt vel stor ut for min smak (iphone størrelse) og er litt vel dyr. Sony ericsson ser ganske ålreit ut, men syns den er litt stor den og og et eller annet jeg ikke liker ved den:P HTC S740 ser egentlig fantastisk digg ut, men er litt redd for å gå over til den skjermen. Ser litt liten ut etter min smak, og så må man trykke seg gjennom menyen... tregt.. Får se ann touch pro. Kanskje jeg bestemmer meg en dag:P

Endret av mkb88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...