Gå til innhold

Trådløst og NGT - Hva er best konfigurasjon mtp DHCP etc.

Anbefalte innlegg

Har alltid gjort det slik at modemet fra NGT styrer med DHCP og deler ut IP adresser, men aner ikke om dette er best. Har en Dlink DIR-655 ruter som DHCP er slått av på i dag, men er det bedre og la denne styre dette og heller sette modemet fra NGT til passivt?

I så fall hvordan gjøres dette best, må jeg da slå av DHCP på zyxelboksen fra NGT (ADSL2+), andre ting som må gjøres?

Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke er fornøyd med hastighet og stabilitet på det trådløse nettet, detter ut av og til og opplever sjeldent å gå over 2-3 Mb/s når jeg overfører data. Vet ikke om dette skyldes det ovenfornevnte, men kan jo være verdt et forsøk å prøve andre ting :)

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DIR-655 er nok langt bedre til å håndtere trafikken enn routermodemet, så sett det gjerne i bridge http://ngtforum.net/viewtopic.php?t=202 og logg så på med DIR-655 (PPPoE, passord, bruker).

Om dette har noe med hastigheten du opplever trådløst er vanskelig å svare på da jeg ikke vet om det er trådløsforbindelsen eller routermodemet som er flaskehalsen i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar.

Må man bruke Telnet (ikke så glad i det) for å få til dette. Forsøkte meg i webgrensesnittet til modemet, men kom meg ikke på nett. Det trådløse fungerte dog bra med DHCP etc, men som sagt dårlig med nett.

Hvis man kan benytte webgrensesnitt for å få til dette, hva må man passe på annet enn å sette den i bridge mode?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...