Daily-Drifter Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Oi lol jeg sa kg/dm3 lol satt å tenkte kubikk her mente jo selvfølgelig cm2 =) 2 bar høres jo uansett litt vel vilt ut er ikke så ekstremt det? ene var en 3b femmer med en t3/4 (s2) som peaka på rundt 2,2kg, hadde ca 450 på veiva. Lenke til kommentar
eab Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Mange orginalbiler som har over 2kg ladetrykk også.. Cumminsmotorer i f.eks dodge ram er jo et eksempel. Jeg kjører forøvrig uten dumpventil på min turbobil. Ble så lei av å høre på et åndsforlatt "pssssssssh" hver gang man gikk av gassen. Kvitring er mye bedre Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 "Dieselbiler har jo resirkventil, som kjører ladelufta inn foran turboen igjen, så er jo klart effekten forsvinner hvis man bytter ut den med en dump som bare DUMPer lufta ut i intet" Bensinbiler med turbo har også resirkventil, der dumpes det tilbake til luftfilteret. Hvis man da setter på et åpent filter vil man høre dumpe lyden greit Det er jeg fullstendig klar over Mange orginalbiler som har over 2kg ladetrykk også.. Cumminsmotorer i f.eks dodge ram er jo et eksempel. Jeg kjører forøvrig uten dumpventil på min turbobil. Ble så lei av å høre på et åndsforlatt "pssssssssh" hver gang man gikk av gassen. Kvitring er mye bedre Jeg tenker på hvis du ettermonterer på en bil uten å gjøre noe med motoren. Da er det vilt med 2 bar... F. eks en Bmw 525 en kompis skulle ha turbo på så anbefalte de ikke mer enn 0,5- 0,6 bar hvis han ikke ville gå inn i motoren å endre ting, for ikke å blåse pakninger osv. Men når RAM-ene lages med såppass trykk som en oppi her sa så bygges motoren for å tåle det. (Did i make any sense here?) Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) "Dieselbiler har jo resirkventil, som kjører ladelufta inn foran turboen igjen, så er jo klart effekten forsvinner hvis man bytter ut den med en dump som bare DUMPer lufta ut i intet" Bensinbiler med turbo har også resirkventil, der dumpes det tilbake til luftfilteret. Hvis man da setter på et åpent filter vil man høre dumpe lyden greit Det er jeg fullstendig klar over Mange orginalbiler som har over 2kg ladetrykk også.. Cumminsmotorer i f.eks dodge ram er jo et eksempel. Jeg kjører forøvrig uten dumpventil på min turbobil. Ble så lei av å høre på et åndsforlatt "pssssssssh" hver gang man gikk av gassen. Kvitring er mye bedre Jeg tenker på hvis du ettermonterer på en bil uten å gjøre noe med motoren. Da er det vilt med 2 bar... F. eks en Bmw 525 en kompis skulle ha turbo på så anbefalte de ikke mer enn 0,5- 0,6 bar hvis han ikke ville gå inn i motoren å endre ting, for ikke å blåse pakninger osv. Men når RAM-ene lages med såppass trykk som en oppi her sa så bygges motoren for å tåle det. (Did i make any sense here?) hvem har nevnt noe om å turbokonverte en høykomps n/a motor? original bunndel på den 3b`en, kun bolt ons og datasprut... Endret 6. juli 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Nå datt jeg av lasset. /Melder meg ut av tråden, for jeg vet ikke hvem jeg svarer til lenger, og gidder ikke å prøve å gjøre meg forstått lenger. Endret 7. juli 2009 av TMK9B Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 hehe ok, men hvor ble det av kildene til at å kjøre uten dump FAKTISK ødelegger en turbo som ikke lader mer enn den er designet for? da tenker jeg ikke på over 100 år med kjøring men at forskjellen i slitasje er så liten at andre faktorer bør spille en større rolle i valg av oppsett på motor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå